به گزارش برنا، این رسانه آمریکایی نوشت: ارزش اطلاعاتی هک کردن ایمیل چاد وولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا و کارکنان آن در حمله به سولار ویندز معلوم نیست اما این ابهام را ایجاد کرده که وقتی دولت آمریکا نمی تواند از خود حفاظت کند چگونه می تواند از افراد، شرکت ها و نهادهای مختلف محافظت کند.

راب پورتمن سناتور ارشد جمهوریخواه عضو کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا گفت: حمله هکری به سولار ویندز پیروزی برای دشمنان ما و شکستی برای وزارت امنیت داخلی آمریکا بود.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا همزمان با ارزیابی اقدامات تلافی جویانه علیه روسیه تلاش کرده دامنه حمله به سولار ویندز را مخفی نگه دارد. اما تحقیقات آسوشیتدپرس به جزییات جدیدی درباره  نفوذ به وزارت امنیت داخلی و دیگرنهادهای آمریکایی از جمله وزارت انرژی دست یافته که در این حمله هکرها به طرح های خصوصی مقامات مربوطه دست یافتند.

آسوشیتدپرس در تحقیقات خود با بیش از ۱۲ نفر از مقام های کنونی و پیشین آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، مصاحبه کرده است.

آسیب پذیری وزارت امنیت داخلی آمریکا به ویژه به دنبال حمله به سولار ویندز و حتی یک حمله هکری گسترده تر به برنامه ایمیل اگسچنج شرکت مایکروسافت تشدید شد به ویژه که در هر دوی این موارد یک شرکت خصوصی و نه دولت آمریکا توانست چنین هکرهایی را شناسایی کند.