شهرخبر

هشدارهای پزشکی در مورد نوشیدن قهوه سرد

سرگرم شدن به انجام کارهای مورد نیاز باعث می شود بسیاری از افراد فراموش کنند یک فنجان قهوه را در کنار خود یا داخل اتومبیل دارند و همین امر باعث می شود آن را سرد بنوشند.

به نقل از وبسایت جنوبیه،«نوریا دیانوا»، متخصص روس در زمینه تغذیه و گوارش، اظهار کرد که در برخی موارد قهوه‌ای که از چند ساعت پیش آماده شده ممکن است برای سلامتی مضر باشد.
این متخصص متذکر شد که هر نوع نوشیدنی از جمله قهوه اگر در هوای آزاد رها شود، در معرض خطر افزایش ظهور بسیاری از میکروارگانیسم ها قرار می گیرد.
وی تصریح کرد که هنگام نوشیدن قهوه سیاه طی دو ساعت اول هیچ اتفاقی برای آن نخواهد افتاد، اما اگر شیر یا خامه را به قهوه اضافه کنید، لازم است هرچه سریعتر این نوشیدنی را میل کنید.

این متخصص با اشاره به اینکه رطوبت بهترین محیط برای توسعه باکتری ها و میکروارگانیسم هاست، گفت: اگر شیر را به قهوه اضافه کنید، خطر رشد میکروارگانیسم ها در آن چندین برابر افزایش می یابد، بنابراین شما باید ظرف یک ساعت این نوشیدنی را میل کنید.

او تاکید کرد که طبق قوانین تغذیه پزشکی، وعده های آماده شده پس از تهیه تا دو ساعت در دمای اتاق ماندگاری دارند و در صورت مصرف نشدن، باید آنها را در یخچال قرار دهید و توجه داشته باشید که طعم قهوه نیز با گذشت زمان تغییر می کند تلخی آن ظاهر شده و بوی آن از بین می رود.

دیانووا هشدار داد که قهوه به دلیل داشتن عطر و طعم  همچنین مواد مغذی تأثیر روانشناختی نیز دارد، البته او همزمان افزود: قهوه ای که از یک روز قبل تهیه شده نیز این چنین بو و طعمی نخواهد داشت، زیرا فاقد مواد اولیه است و چنین اثر مهیجی نخواهد داشت.
این متخصص تغذیه به این قانون طلایی اشاره کرد که می‌گوید: غذا و نوشیدنی باید به میزان نیاز تهیه شود و در این صورت حداکثر فواید و حداقل خطرات سلامتی را دریافت خواهیم کرد.