شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

مرکل درخواست جدید خود را مطرح کرد+جزییات

به گزارش منیبان، این درخواست به دنبال آن صورت می‌گیرد که یک روز بعد از اعلام محدودیت‌های شدید در آلمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، «آنگلا مرکل» این محدودیت‌ها را لغو کرد.

او پنج روز پیش بعد از نشست اضطراری با رهبران ایالت‌های آلمان اعلام کرد که اعمال محدودیت‌هایی که در آستانه تعطیلات عید پاک در اوایل آوریل اعلام شده بود، عملی نیست. مرکل با اشاره به تصمیم یک روز پیش دولت فدرال گفت که به تنهایی مسوولیت این «اشتباه» را بر عهده می‌گیرد و از مردم آلمان عذرخواهی کرد.

قرنطینه پنج روزه‌ای که پیشتر اعلام شده و قرار بود در آستانه عید پاک اعمال شود، در صورت اجرا شدیدترین محدودیتی بود که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در آلمان اعمال می‌شد.

دویچه وله روز دوشنبه گزارش کرد: «آنگلا مرکل» روز یکشنبه در گفت و گو با برنامه «آن ویل - Anne Will»  کانال یک تلویزیون آلمان (ARD) اقدام‌های بیشتر مانند ساعات منع رفت و آمد برای مقابله بهتر با ویروس کرونا را پیشنهاد داد.

صدراعظم آلمان گفته که ایالت‌های این کشور رویکردی نامنظم در مقابله با ویروس دارند. او به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آلمان هم اشاره و تاکید کرد ما باید موج سوم همه‌گیری را بشکنیم. ایالت‌های آلمان نیاز به اقدام دارند و لازم است اقدام‌های مناسبی به طور جدی اتحاذ کنیم. به گفته مرکل، برخی ایالت‌ها این کار را انجام می‌دهند و برخی دیگر نه.

او در عین حال به دولت فدرال هشدار داده که اگر ایالت‌های آلمان در آینده‌ای قابل پیش‌بینی اقدام‌های مناسبی را انجام ندهند می تواند قانون مقابله به بیماری را برای اعمال محدودیت‌های سراسری اصلاح کند.

مرکل می‌گوید: طبق قانون این وظیفه را داریم که مانع از گسترش ویروس شویم و در زمان حاضر چنین اتفاقی نمی‌افتد.

ورود فرانسوی‌ها به آلمان بدون تست کرونا ممنوع

با توجه به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در آلمان ، برلین تدابیر جدی در خصوص ورود اتباع دیگر کشورها به این کشور اتخاذ کرده است؛ از بامداد یکشنبه ۲۸ مارس (هشتم فروردین) ورود هر فردی از خاک فرانسه به خاک آلمان مستلزم ارائه تست منفی کرونا است.

بر اساس این اعلام، شاخص موارد جدید ابتلا به کرونا در فرانسه در مدت هفت روز در مقیاس یکصدهزار نفری به بیش از ۳۰۰ مورد افزایش یافته است.

موسسه روبرت کخ شنبه گذشته از شناسایی ۲۰هزار و ۴۷۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان خبر داد که در همین مدت ۱۵۷ نفر جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست دادند. این موسسه ابتلای روزانه ۱۰۰ هزار نفر به کرونا در صورت تداوم شرایط حاد فعلی را قابل تصور دانسته است.

در زمان حاضر ، آلمان با ثبت بیش از۲ میلیون و ۷۸۶ هزار مورد ابتلا در جایگاه دهم کشورهای جهان از این حیث قرار دارد.

از ابتدای شیوع کرونا در آلمان تاکنون، نزدیک به ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را به خاطر ابتلا به همه‌گیری از دست داده‌اند.