شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#امام جمعه#قوه قضاییه#طبیعی#منابع

قدردانی امام جمعه لواسانات از قوه قضاییه در مبارزه با زمین‌خواری در این منطقه

امام جمعه لواسانات با قدردانی از قوه قضاییه در مبارزه با زمین‌خواری در این منطقه گفت: امیدواریم با توقف تجاوزات در این منطقه بتوانیم روند معکوس یعنی پس گرفتن این زمین‌ها و الحاق آن‌ها به منابع طبیعی را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید «سعید حسینی‌لواسانی» در گفت‌وگو با میزان،  لواسانات را یکی از مناطق غنی منابع طبیعی توصیف کرد و گفت: ۱۴۰ هزار هکتار یعنی حدود ۹۰ درصد زمین این منطقه از اراضی منابع طبیعی محسوب می‌شود.

امام جمعه شهر لواسان از توابع استان تهران، لواسانات را از مناطق غنی باغداری برشمرد که پوشش گیاهی، گیاهان دارویی، محصولات گیلاس، آلبالو، سیب و گردو در آن از رتبه‌های اول کشوری است و اظهار داشت: این منطقه حدود ۱۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و ۱۲۹ هزار تن تولید کشاورزی داریم؛ حیوانات این منطقه آهو، گوزن، روباه، گرگ و حتی خرس است؛ بنابراین این منطقه دارای ویژگی‌های زیاد محیط زیستی است.

وی آغاز تجاوزات به منطقه لواسان را از دهه هفتاد دانست و ادامه داد: اضافه‌بنا‌های بسیار زیاد، تخریب باغات و زمین‌های کشاورزی حریم روستا‌هایی مانند کلاک و باستیل و ساخت ویلا‌هایی در این مناطق آن را به منطقه لاکچری‌نشین معروف کرده بود.

وی عامل اصلی این گونه تجاوز به محیط زیست را بی‌توجهی مسئولان مختلف به دلایل مختلف دانست و تصریح کرد: برخی مسئولان به بهانه نداشتن نیرو به درخواست ما هم بی‌توجه بودند و سودجو‌ها از این قضیه نهایت استفاده را می‌بردند.

حسینی‌لواسانی، درباره اتفاقات خوبی که پس از انتصاب رئیس قوه قضاییه در این شهرستان رخ داده است، گفت: مجوز ۶۲ ویلای منطقه کلاک و دیگر مجوز‌ها که با مساحت یک میلیون و دویست هکتار زمین از بزرگترین مصادیق زمین‌خواری در ایران بود لغو و حکم تخریب آن‌ها صادر شد در حال اجراست؛ خلع ید از متصرفان غیر قانونی تپه سرخه انجام شد و قوه قضائیه در حال بررسی مابقی زمین‌ها در لواسانات کوچک و بزرگ است تا با زمین‌خواران مقابله کنند.

وی از بین رفتن محیط زیست لواسانات را موجب خفه شدن تهران دانست و گفت: لواسان می‌تواند بهترین مرکز تولید گیاهان دارویی باشد که آورده‌ای به اندازه هزاران بشکه نفت برای کشور خواهد داشت؛ لواسان می‌تواند به بازار میوه کشور کمک قابل توجهی کند و از واردات میوه به کشور بکاهد؛ بنابراین امیدوار هستیم با توقف تجاوزات در این منطقه بتوانیم روند معکوس یعنی پس گرفتن این زمین‌ها و الحاق آن‌ها به منابع طبیعی را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

انتهای پیام/