شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#افغانستان

پارلمان افغانستان: حمله نیروهای دولتی به غیرنظامیان در «خوست» را بررسی می‌کنیم


پارلمان افغانستان: حمله نیروهای دولتی به غیرنظامیان در «خوست» را بررسی می‌کنیم

رئیس پارلمان افغانستان از کمیسیون امنیت داخلی این مجلس خواست تا حمله نیروهای دولتی به غیرنظامیان در ولایت خوست در شرق این کشور را بررسی کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان اظهارداشت که کمیسیون امنیت داخلی این مجلس باید تلفات غیرنظامیان در شهرستان «صبری» ولایت خوست را بررسی کند.

برخی از ساکنان شهرستان صبری طی دو روز گذشته همواره تاکید کرده‌اند که در عملیات نیروهای دولتی در این شهرستان دستکم 20 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

رئیس پارلمان افغانستان امروز دوشنبه اظهارداشت که حمله به مردم غیرنظامی دردآور و غم انگیز است و چگونگی وقوع این رویداد باید بررسی شود.

از سوی دیگر، «مهمند کتوازی» والی خواست اظهارداشت که در این حملات نیروهای طالبان کشته شده‌اند و به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز روز گذشته اعلام کرد که نیروهای دولتی در شهرستان صبری خانه‌های مردم را هدف قرار داده است و حاضر است تا زمینه حضور رسانه‌ها را فراهم کند.

وی در بیانیه‌ای افزود که حمله نیروهای دولتی با پشتیبانی هوایی نظامیان خارجی در ولایت خوست، ده‌ها خانه و مغازه را ویران کرده است.

سخنگوی طالبان همچنین گفت که نهادهای حقوق بشری باید موضع خود را در برابر چنین حملات و کشتارهایی مشخص کنند و مسئولیت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/.