شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#رئیس جمهور

برهم صالح:

برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در موعد مقرر ضروری است

برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در موعد مقرر ضروری است

رئیس جمهور عراق بر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن و ضرورت برگزاری انتخاباتی شفاف وعادلانه و افزایش تلاش ها برای تکمیل ثبت نام رای دهندگان، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الصباح، برهم صالح رئیس جمهوری عراق برگزاری انتخابات این کشور را با رئیس و اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین حسین الهنداوی مشاور نخست وزیر این کشور در امور انتخابات مورد رایزنی قرار داد.

وی در این دیداربر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن و ضرورت برگزاری انتخاباتی شفاف وعادلانه، افزایش تلاش ها برای تکمیل ثبت نام رای دهندگان، تقویت نقش سازمان ملل در حمایت از فرایند انتخابات، نظارت سازمان ملل بر برگزاری آن و تضمین حاکمیت عراق و احترام به تصمیم مستقل عراقی ها تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق با اشاره به اینکه انتخابات آتی انتخاباتی سرنوشت ساز و احقاق حق ملی است، بر لزوم تضمین شفاف و عادلانه بودن انتخابات در تمام مراحل برگزاری آن و زدودن همه نگرانی ها درباره روند برگزاری آن و تضمین مشارکت همه عراقی ها در آن تاکید کرد.

وی افزود: به تامین فضایی ایمن و با ثبات و اطمینان بخش برای برگزاری انتخابات نیاز است و باید به همه رای دهندگان فرصت انتخاب نمایندگان خود به دور از هرگونه تقلب، دستکاری و فشار داده شود. علاوه بر این نامزدهای انتخاباتی نیز باید از فرصت برابر در امر مشارکت و کاندیداتوری برخوردار باشند.