شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#جلوگیری

جلوگیری از توقف پرداخت یک یارانه خودرویی!

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روی توسعه خودروهای الکتریکی تأکید کرده است. او به محض حضور در کاخ سفید دستور داد تا دولت فدرال بیش از ۶۴۵ هزار دستگاه خودروی دولتی را با نمونه‌های الکتریکی ساخت آمریکا جایگزین کند.

سرمایه‌گذاری قابل‌توجه روی زیرساخت‌ها و مشوق‌های مالیاتی برای این دسته از خودروها نیز در نظر گرفته شده‌اند اما به نظر می‌رسد این اقدامات برای جلب نظر دو سناتور آمریکایی کافی نبوده‌اند.

رویترز می‌گوید دو سناتور کالیفرنیا با نام های دیان فیستین و الکس پادیلا با فرستادن نامه‌ای به بایدن از خواسته‌اند تا دنباله‌روی کالیفرنیا بوده و تاریخی را برای منع فروش خودروها و پیکاپ های جدید درون‌سوز تعیین کند. پاییز سال پیش بود که فرماندار این ایالت با امضای یک دستور اجرایی خبر از منع فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۵ در این ایالت داد.

این دو سناتور همچنین از بایدن خواسته‌اند تا قوانین مربوط به استانداردهای آلایندگی خودروها را که در زمان ریاست جمهوری ترامپ دستخوش تغییر شده بود دوباره بازنگری نماید.

در نامه این سناتورها آمده است:

ما معتقدیم خط اصلی ملی باید بر پایه پیشروی فنی کمپانی‌هایی تعیین شود که به‌صورت داوطلبانه توافق‌های خود با ایالت کالیفرنیا را به پیش برده‌اند. کالیفرنیا و دیگر ایالت‌ها نیازمند شریک فدرال قدرتمندی هستند.

کمپانی‌هایی که سناتورها به آن اشاره داشته‌اند فورد، هوندا، فولکس‌واگن و ب ام و هستند. این خودروسازان و کالیفرنیا قراردادی با این ایالت برای کاهش مصرف سوخت خودروها تا سال ۲۰۲۶ امضا کرده‌اند. سیزده ایالت دیگر آمریکا نیز استانداردهای آلایندگی خودرویی کالیفرنیا را اجرا می‌کنند. این ایالت‌ها بیش از ۴۰ درصد جمعیت آمریکا را در خود جای داده‌اند و خب داشتن دو استاندارد مختلف برای دو نیمه از یک کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

به همین خاطر باید توافق نهایی به دست آید و کالیفرنیا نیز موضع خود را مشخص کرده است.

صنعت پتروشیمی و سوخت آمریکا می‌خواهد تلاش‌ها برای ارائه یارانه‌ها به خودروهای الکتریکی و سرعت کاهش آلایندگی‌های کربنی متوقف شود. البته گروه‌هایی در این زمینه مدعی هستند علاقه‌ای به همکاری با کمپانی‌های نفتی ندارند. آن‌ها می‌خواهند در تیم کمپانی‌هایی همچون جنرال موتورز باشند.

بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا قبلاً تعهد خود به آینده‌ای تمام الکتریکی با آغاز سال ۲۰۳۵ را اعلام کرده است.

منبع: پدال