حسین کلانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به تمام سختی‌هایی که در سال 99 وجود داشت، اظهار کرد: متاسفانه سال 99 سال خوبی برای ما نبود و مردم ما سالی سخت تر از قبل را تجربه کردند، موضوعی که گریبان اکثر کشورهای دنیا را گرفته بود و آرامش را از همه سلب کرده بود، بیماری کرونا و آثار منفی و مخرب آن در در ورزش به ویژه  فوتبال نیز تاثیر زیادی گذاشته بود. با این تفاسیر امیدوارم سال جدید سالی باشد که مشکلات به حداقل برسد و سلامتی  و آرامش برای همه مردم دنیا به خصوص مردم ایران حکمفرما باشد.

او با اشاره به یکی از تلخ‌ترین اتفاقات رخ داده در سال 99 گفت: در کنار همه خبرهای بد و تلخ، فوت دو ستاره و دو بازیکن خوب سابق پرسپولیس و تیم ملی اتفاق تکان دهنده ای بود که همه اقشار مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار داد و فقط مختص ورزش و فوتبال نبود. مهرداد میناوند و علی انصاریان دو بازیکنی که سال های زیادی برای فوتبال ما زحمت کشیدند و پس از پایان دوران بازی شان هم همیشه در کنار مردم و پرسپولیس بودند.  فقدان این عزیزان ضربه بدی برای جامعه ما و نه فقط پرسپولیس بود. دو قهرمان ملی که می توانستند سال های سال در کنار ما و خانواده شان باشند را در این سال تلخ از دست دادیم. 

این پیشکسوت نام آشنا اشاره‌ای هم به عملکرد پرسپولیس داشت و گفت: پرسپولیس در سالی که گذشت با تمام مشکلات و کمبودهایی که داشت موفق شد در لیگ برای چهارمین بار قهرمان شود که این نشانه این بود عزم و اراده قهرمانی از سال های قبل در این تیم وجود داشته و می تواند تا سال های سال ادامه داشته باشد. البته پرسپولیس با درخشش در آسیا و رسیدن به فینال این شانس را داشت که قهرمانی در آسیا را به دست آورد اما با وجود توان فنی بالا و تلاش مجموعه باشگاه برخی کارشکنی های داخلی و خیانت هایی که متاسفانه از داخل به پرسپولیس وارد شد این فرصت طلایی از این تیم گرفته شد. پرسپولیس می توانست در اوج سختی ها شادی و شور را به جامعه ولو به مدت کوتاه به جامعه برگرداند اما عده ای با سنگ اندازی مانع این اتفاق خوب شدند ولی امیدوارم این اتفاق در فصل جدید و سال جدید برای پرسپولیس رقم بخورد و پرسپولیس سال 1400 را با قهرمانی در آسیا به پایان برساند.

او درمورد این که امسال مثل سال قبل نوروز متفاوتی را داریم خطاب به مردم گفت: از همه مردم می خواهم توصیه های کرونایی را که از سوی مسئولان وزارت بهداشت و نهاده ها اعلام می شود را به طور کامل اجرا  کنند. امسال هم مثل سال قبل باید نوروز متفاوتی داشته باشیم، چون بحث ضرر به خودمان و عزیزان مان مطرح است. سفر و دید و بازدیدها را باید تعطیل کنیم و نباید از اجرای پروتکل ها شانه خالی کنیم.

کلانی گفت: سال خوبی برای من  نبود و تعدادی از دوستان و اطرافیانم را از دست دادم و در کنار این اتفاقات از دست دادن میناوند و انصاریان خیلی تلخ بود چرا که این دو نفر مثل پسرانم بودند و پس از فوت شان حس کردم دو پسرم را از دست دادم. جای شان در کنار ما و خانواده های شان خالی است. خدا به همه بازمانده های شان صبر عطا کند. فرارسیدن سال نو را به همه هموطنان عزیزم تبریک می کنم و آرزو دارم در سال جدید آرامش و آسایش و سلامت نصیب شان شود. 5