شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انسانی#اهواز#خوزستان#سال گذشته

علت انفجارهای گاز در اهواز قصور انسانی است/ بدون تایید نظام مهندسی اجاز وصل گاز خانگی را نمی‌دهیم

علت انفجارهای گاز در اهواز قصور انسانی است/ بدون تایید نظام مهندسی اجاز وصل گاز خانگی را نمی‌دهیم - کراپ‌شده

مدیر عامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به حوادث سال گذشته انفجار گاز در اهواز، گفت: علت تمام انفجارهای گازی که در اهواز رخ داد اشتباهات و قصور انسانی بوده است.

به گزارش مشرق، عبدالله ابولپور در رابطه با علت انفجارهای مکرر گاز در مناطق مختلف اهواز رخ می‌دهد، اظهار کرد: اگر چه هنوز گزارش علت انفجار گاز در منطقه کیان آباد را نخوانده‌ام اما علت تمام انفجارهایی که در سال گذشته هم در اهواز رخ داد اشتباهات و قصور انسانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمان انجام لوله‌کشی گاز در مناطق مسکونی تمام استاندارهای لازم رعایت می‌شود، افزود: شرکت گاز خوزستان موظف است لوله‌کشی گاز را بدون هیچ گونه نشتی تا کنار منازل مردم برساند.

مدیر عامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه لوله‌کشی گاز به صورت اصولی و با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام می‌شود، گفت: شرکت گاز بدون تایید و نظارت سازمان نظام مهندسی اقدام به وصل کردن گاز خانگی نمی‌کند.

ابولپور با اشاره به حوادث انفجار گاز در مناطق، عامری، کیانپارس و کوی ملت اهواز، بیان کرد: در یکی از انفجارها یکی از شهروندان شلنگ چند متری بخاری گازی را از تراست تا داخل پذیرایی بدون گذاشتن بست کشیده بود که نشت آن سبب انفجار شد.

ابولپور عنوان کرد: در حادثه‌ای دیگر یکی از شهروندان اجاق گاز را زیر غذا روشن گذاشته و به مسجد سلیمان رفته بود که نشتی گاز سبب حادثه شد.

به گزارش مشرق، سال گذشته انفجاز گاز در منطقه عامری پنج کشته، نُه مصدوم و انفجاز گاز درمنطقه کیانپارس ۱۲ مصدوم و انفجار گاز در منطقه کوی ملت پنج مصدوم را بر جای گذاشت.

منبع: فارس