شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اپل

نتیجه یک مطالعه | اپل واچ می‌تواند سستی بدن را ارزیابی کند

پژوهشگران دانشگاه استنفورد می‌گویند آیفون و اپل واچ می‌توانند با انجام آزمایش پیاده‌روی ۶ دقیقه‌ای، معیار سستی بدن را به‌دقت ارزیابی کنند.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد به‌تازگی مطالعه‌ی جدیدی با تمرکز بر تحرک بیماران قلبی عروقی، روی اپل واچ و آیفون انجام داده‌اند. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، نتایج مطالعه‌ی دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد آیفون و اپل واچ می‌توانند به‌شکلی دقیق سستی بدن را ارزیابی کنند.

ظاهرا بودجه‌ی این مطالعه توسط اپل تأمین شده و شامل ۱۱۰ کهنه‌سرباز ایالات متحده بوده که از گوشی آیفون 7 و ساعت اپل واچ سری 3 استفاده کرده‌اند. داده‌های مدنظر توسط اپلیکیشنی مخصوص با نام VascTrac و همچنین بخش Activity در دستگاه‌های اپل جمع‌آوری شد. 

مطالعه از امتیاز آزمایش پیاده‌روی ۶ دقیقه‌ای (6MWT) استفاده کرد. این قابلیت به واچ او اس 7 اپل اضافه و ادعا شد که «استانداردی طلایی برای ارزیابی تحرکِ عملکردی بیمار» است. 6MWT معیاری معمول برای اندازه‌گیری سستی بدن در پزشکی محسوب می‌شود. امتیاز بالا در 6MWT نشان‌دهنده‌ی «قلب، سیستم تنفسی، سیستم گردش خون و عملکرد عصبی‌عضلانیِ سالم‌تر» است.

در مطالعه‌ی دانشگاه استنفورد، بیماران در داخل خانه آزمایش منظم پیاده‌روی ۶ دقیقه‌ای را انجام دادند و سپس نتیجه را با نتیجه‌ی همین آزمایش در داخل کلینیک مقایسه کردند. طبق توضیحات مطالعه، آزمایش‌های هفتگی 6MWT در داخل خانه از طریق اپلیکیشن VascTrac انجام شدند. این اپلیکیشن به‌شکل منفعلانه داده‌های فعالیت‌محور مثل تعداد قدم‌های روزانه را اندازه‌گیری می‌کند. رگرسیون لجستیک به‌منظور ارزیابی نتایج آزمایش 6MWT در خانه مورد استفاده قرار گرفت. پژوهشگران می‌گویند در این مطالعه طی کردن مسافت کمتر از ۳۰۰ متر در ۶ دقیقه پیاده‌روی را به‌عنوان سستی بدن تعریف کرده‌اند. 

نتیجه‌ی مطالعه نشان می‌دهد که اپل واچ می‌تواند در محیط کلینیکی سستی بدن را با حساسیت ۹۰ درصدی و ویژه‌واری ۸۵ درصد ارزیابی کند. در محیطی که تحت نظارت نباشد،‌ حساسیت و ویژه‌واری عملکرد اپل واچ به‌ترتیب به ۸۳ و ۶۰ درصد می‌رسد. در بخش جمع‌بندی مطالعه آمده است که اپل واچ و آیفون می‌توانند در نقش پیش‌بینی‌کننده‌ای دقیق برای سستی بدن با اتکا به آزمایش 6MWT ظاهر شوند. 

جزئیات کامل مطالعه‌ی دانشگاه استنفورد در مقاله‌ای مجزا قابل‌مطالعه است.

منبع: زومیت