شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#میلیارد دلاری#فرانسه#وزیر نفت

عراق قرارداد ۷ میلیارد دلاری با توتال فرانسه امضا می‌کند


عراق قرارداد 7 میلیارد دلاری با توتال فرانسه امضا می‌کند

وزیر نفت عراق گفت تا ابتدای تابستان قراردادی جهت ساخت تاسیسات زیرساختی، توسعه میادین نفتی و تولید گاز با شرکت توتال فرانسه بسته خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق در مصاحبه‌ با الشرق نیوز گفت کشورش در حال مذاکره در مورد یک قرارداد بزرگ با شرکت نفت توتال فرانسه جهت ساخت تاسیسات زیرساختی، توسعه میادین نفتی و تولید گاز است.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 وزیر نفت عراق گفت انتظار دارد این قرارداد قبل از ماه جولای (اول تابستان) بسته شود. رابطه با شرکت توتال بر اساس صنعت کم کربن و به دست آوردن تمام گاز استخراج شده همراه نفت شکل گرفته است و قرار است در مرحله اول یک گیگاوات انرژی خورشیدی تولید شود. یک تیم تخصصی از طرف وزارت نفت عراق مذاکرات با توتال را رهبری می‌کنند.

 عبدالجبار گفت:«این قرارداد بسیار بزرگ است و ارزش این سرمایه‌گذاری از 7 میلیارد دلار می‌گذرد»

 وی تاکید کرد شرایط این قرارداد از جمله تصمیمات سیاسی و اجرایی برای مدل اقتصادی که حافظ منافع هر دو طرف باشد، مشخص شده است.

 عراق در ماه ژانویه یک یادداشت تفاهم با پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال، در مورد تولید گاز طبیعی، انرژی پاک و زیرساخت‌ها امضا کرد. مذاکرات بین عراق و شرکت توتال اولین بار در ماه اکتبر اعلام شد.

 همچنین انتظار می‌رود عراق در سال جاری میلادی قراردادی برای ساخت یک خط لوله صادرات نفت از استان جنوبی بصره به بندر عقبه اردن در دریای سرخ امضا کند. این قرارداد احتمالاً قبل از اواسط آوریل بسته میشود.

 وزیر نفت عراق گفت کشورش واردات بنزین و نفت گاز را 50 درصد در 2021 و 90 درصد در2022 پایین می آورد. وی تاکید کرد عراق برای تولید برق نیاز چندانی به واردات نفت گاز نخواهد داشت.

  انتهای پیام/50