شهر خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

عمده مشکلات امروز کشور ناشی از سوء مدیریت است

عمده مشکلات امروز کشور ناشی از سوء مدیریت است

میناب - نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت : عمده مشکلات مردم نشاُت گرفته از مدیریت خسته و ناکار آمد مدیرانی است که اصرار بر ماندن در مسئولیت دارند.

حسین رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، اظهارداشت: برای برجسته کردن نامگذاری سال ۱۴۰۰ تحت عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» از سوی مقام معظم رهبری در این شرایط دارای حکمت خاصی است که همه قوا باید عزم خود را برای تحقق این شعار به کار ببندند.

رئیسی، به اشتباهات دولت در توافق برجام پرداخت و با بیان اینکه تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود برجام سودی برای کشور ندارد، عنوان کرد: هر چند که رهبری بارها در این زمینه تذکراتی داشتند و دولت را به برداشتن گام های متناظر با طرف مقابل توصیه کرد، ولی بی توجهی دولت به این موضوع باعث شد که آمریکا بر اساس سناریویی از پیش طراحی شده از برجام خارج شود.

وی اضافه کرد: در آخرین اقدام دولت با تفسیر و اجرای باب میل خود، به قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی که مورد تایید شورای نگهبان و دیگر ارکان نظام بود دهن کجی کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت امروز زندگی مردم حاصل گره زدن مشکلات مردم به برجام و نگاه به بیرون است، خاطرنشان کرد: عمده مشکلات مردم ناشی از تحریم ها نیست بلکه ریشه در سوء مدیریت مدیران نالایقی دارد که اصرار بر ماندن در بعضی از مناصب دارد و در عین حال قادر به انجام وظایف خود نیستند.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت نامناسب اقتصاد کشور و وضعیت چند ماه اخیر بازار و مشکل مردم در تامین ارزاق اساسی مانند روغن، سیمان و مرغ، و نیز در عین حال کوتاهی و بی تدبیری مسئولان را شرم آور دانست و افزود: استان هرمزگان که خود کارخانه تولید سیمان دارد آیا زیبنده است که مردم برای تامین سیمان مورد نیاز خود معطل شده و زجر بکشند و از طرفی در شرایط فعلی کرونایی مردم برای تامین میحتاج خود صف های طولانی تشکیل داده اند که در شان و جایگاه این مردم نیست.

وی اضافه کرد: این با کدام منطق سازگار است که شرکت های تولید سیمان هرمزگان سیمان تولیدی خود را صادر می کنند، ولی نیاز داخلی خود استان نیز تامین نمی شود.

رئیسی با بیان اینکه، در قضاوت خوشبینانه به این شیوه مدیریت می توان واژه سوء را استفاده کرد، تصریح کرد: اما روی دیگر اعمال این فشارها به جامعه، القای این مساله است که تنها راه حل مشکلات، مذاکرات و پذیرش برجام جدید است.

نماینده مردم شرق هرمزگان در ادامه تاکید بر اینکه مدیران نسبت به رفع مشکلات مردم دغدغه مند باشند و افزود: در مدت کوتاه از دولت مستقر، مدیران استانی و شهرستانی برای حل مشکلات مردم دست از توجیه برداشته و اقدام عملی انجام دهند.

رئیسی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و انتخابات پیش رو را از یک ویژگی منحصر به فرد عنوان کرد، و افزود: امسال ما دو انتخاب مهم در پیش داریم؛ دشمنان خارجی و بعضی از پادو های داخلی آنها به عدم حضور مردم به علت نارضایتی از مشکلات موجود دل بسته اند که آحاد جامعه با هوشیاری و زمان شناسی با حضور مثال زدنی و گسترده خود تودهنی محکمی به آنها خواهند زد.

رئیسی ویژگی‌های انتخابات پیش رو را در دو نقطه بر شمرد و گفت: نکته اول در این زمینه حضور کمّی و پر رنگ مردم و نکته مهم تر انتخاب آگاهانه و با شناخت کافی است که پشیمانی به همراه نداشته باشد.