شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#ایران#انتخابات

دستور شروع میان دوره‌ای مجلس صادر شد

وزیر کشور ایران دستور آغاز انتخابات میان دوره‌ای مجلس را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ‌عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران در بخش نامه‌ای خطاب به فرمانداران 6 حوزه انتخابیه "تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس"، "تفرش، آشتیان و فراهان"، "بهار و کبودرآهنگ"، "گچساران و باشت"، "آستانه اشرفیه" و " میانه"، دستور آغاز انتخابات اولین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم را صادر کرد.

وی صبح روز هشتم فروردین ماه، در بخش نامه‌ای به فرمانداران حوزه‌ای نامبرده در اجرای مواد 4 قانون و 9 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی، دستور شروع انتخابات اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را صادر کرد.

در این بخش نامه خطاب به فرمانداران "تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس"، "تفرش، آشتیان و فراهان" "بهار و کبودرآهنگ"، "گچساران و باشت"، "آستانه اشرفیه" و " میانه"  آمده است،  ضروری است نسبت به تشکیل هیات های اجرایی از روز یکشنبه مورخ 8 فروردین 1400 به مدت شش روز و انجام سایر برنامه های انتخابات مذکور طبق برنامه زمان‌بندی ابلاغی و در مهلت های قانونی مقرر اقدام و وصول این بخش‌نامه را مطابق فرم شماره (6) از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند.

براساس این گزارش،  ثبت نام داوطلبان انتخابات اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 8 فروردین1400 آغاز شد و تا ساعت 18 روز شنبه چهاردهم فروردین به مدت یک هفته این نام‌نویسی ادامه دارد.

یادآور می‌شود که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 برگزار می‌شود.