شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ورزش کشور#شمشیربازی

باقرزاده: هزینه اعزام‌ها بالا و لغو مسابقات بین‌المللی اتفاق خوبی بود/ سال سختی بر ورزش کشور گذشت


باقرزاده: هزینه اعزام‌ها بالا و لغو مسابقات بین‌المللی اتفاق خوبی بود/ سال سختی بر ورزش کشور گذشت

رئیس فدراسیون شمشیربازی معتقد است لغو رقابت‌های بین‌المللی به دلیل بالا بودن هزینه‌های اعزام، اتفاق خوبی بوده است.

فضل‌الله باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیت شمشیربازی کشورمان در سال 99 اظهار داشت: سال سختی برای ورزش کشور بود اما خوشبختانه اواخر سال 98، سهمیه خود را در رشته شمشیربازی قطعی کرده بودیم. سه سهمیه انفرادی و سهمیه تیمی ما نهایی شده بود و در حال کسب آمادگی برای حضور در المپیک 2020 بودیم، اما شیوع کرونا باعث شد المپیک به تعویق بیفتد.

وی در ادامه افزود: سال 99 برای مردم ایران سخت بود و با شیوع کرونا، این شرایط سخت‌تر شد. ورزش نیز از این امر مستثنا نبود. ما سال 98 در مسابقات بوداپست با هزینه‌ای کمتر از 100 میلیون تومان شرکت کردیم، اما با افزایش هزینه‌ها برای اعزام اخیر تیم به بوداپست بیش از 600 میلیون تومان هزینه کردیم. اگر برای مسابقات جهانی و آسیایی هم اعزام داشتیم، مطمئناً این هزینه‌ها سنگین‌تر خواهد بود. لغو مسابقات در سال 99 از این نظر که هزینه اعزام‌ها بالا بود و به فدراسیون‌ها فشار زیادی وارد می‌کرد، اتفاق خوبی بود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: خیال ما بابت سهمیه المپیک راحت بود و در سال 99 تمرینات خوبی را نیز داشتیم. نتیجه آن نیز حضور موفق تیم سابر در مسابقات بوداپست بود. در نظر داشتیم تا در جایگاه ششم یا هفتم رنکینگ جهانی قرار بگیریم و این اتفاق نیز افتاد. با این جایگاه، ما در المپیک باید با ایتالیا دیدار کنیم که اتفاق خوبی است.

باقرزاده یادآوری کرد: ما لیگ بسیار خوبی را در سال 99 برگزار کردیم که یکی از بهترین لیگ‌های ما در ادوار گذشته بود و توانستیم کارهای شمشیربازی را با برنامه پیش ببریم. در فلوره نیز تمرینات پیگیری مرتباً می‌شد. 5 و 6 اردیبهشت نیز مسابقات زون آسیا در ازبکستان برگزار می‌شود که به‌جز سابر مردان، در سایر اسلحه‌ها در هر بخش، یک نفر را اعزام خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص بهترین و بدترین اتفاقات سال 99 گفت: بدترین اتفاق تعویق المپیک بود؛ چرا که بچه‌های ما برای المپیک کاملاً آماده بودند. در سال جدید نیز آرزوی سلامتی و شادابی برای ملت ایران را دارم و امیدوارم در المپیک به عنوان پنجمین رشته برای کاروان ایران مدال‌آوری کنیم.

انتهای پیام/