شهر خبر

تروریست‌های ساکن غار مورد هدف قرار گرفتند+جزییات

به گزارش منیبان هواپیماهای ارتش عراق با انجام حملات هوایی مخفیگاه های داعش را در منطقه "مکیشیفة" واقع در حدفاصل بین سامرا و تکریت در مرکز استان صلاح الدین هدف قرار دادند.

همچنین روز گذشته خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که ارتش عراق بوسیله جنگنده های F-۱۶ حملات سنگینی را علیه مخفیگاه های داعش در کوه های حمرین واقع در شمال استان صلاح الدین ترتیب داد که این عملیات ۱۹ مرتبه تکرار شد.

از تعداد کشته شدگان داعش اطلاعاتی منتشر نشده است اما با توجه به عملیات های گسترده ارتش گمان می رود این عدد بیش از ۲۰ نفر باشد.

نیروهای امنیتی و ارتش عراق مداوما در این مناطق عملیات های متعددی انجام می دهند که به کشف و نابودی غارهای محل سکونت اعضای داعش منجر می شود.

کوه های حمرین در شمال استان صلاح الدین واقع است.

ارتش عراق همچنین در جریان عملیات "شیر آماده" که دو هفته به طول انجامید، با بمباران شدید و پی در پی جنگنده های خود، غارهای مخفی حفر شده داعش را هدف قرار داد که بیش از ۳۰ داعشی در پی آن کشته و بسیاری دیگر زخمی شدند.

برخی مناطق استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا که با یکدیگر همسایه هستند به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که مرتفع و سخت گذر بوده و امکان ورود گشت های نیروهای امنیتی به آنجا نیست، به محلی برای تجمع تروریست ها بدل شده است.

استان های مذکور علیرغم حضور نظامیان آمریکا که دلیل حضور خود را "مقابله با داعش" عنوان می کنند، شاهد بیشترین درگیری بین نیروهای امنیتی عراق و تروریست هاست.

تروریست های داعشی که رویای خلافت اسلامی را بر باد رفته می بینند، اکنون با هسته های خفته و کوچک گروهی خود به دنبال انجام عملیات های خرابکارانه هستند از همین روی به حفر غار در کوه ها و سکونت و زندگی در مخفیگاهها روی آورده اند.

همچنین ستاد اطلاع رسانی الحشدالشعبی بسیج مردمی عراق امروز اعلام کرد طی یک عملیات امنیتی در جنوب غربی کرکوک ۱۲ سنگر تروریستی داعش و یک اردوگاه در جنوب غربی کرکوک را تصرف کرده است.

براساس اطلاعیه صادره که برای خبرنگار ایرنا ارسال شده است؛ نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق توانستند ۱۲ سنگر و یک اردوگاه بزرگ شامل ۱۰ اتاق، ۳ تونل، ۵ موتورسیکلت، ۱۳ گلوله خمپاره ۶۰ میلیمتری، ۳ دستگاه موبایل، دو اسلحه شکاری، دو ژنراتور برق اضطراری و ۴ ماده انفجاری دست ساز پیدا کنند.

استان کرکوک از جنوب با صلاح الدین همسایه است و  گمان می رود تعداد زیادی از مخفیگاه های آن در پی حملات هوایی امروز و دیروز ارتش و کشته یا فراری دادن داعشی ها، متروکه شده باشد.

بامداد امروز نیز نیروهای حشد الشعبی، یک حمله داعش را در استان دیالی ناکام گذاشتند که بدون وارد آمدن خسارت و تلفات به نیروهای بسیج، اعضای داعش عقب نشینی کردند.