به گزارش پایگاه خبری نشان :

مردی انگلیسی انتظار نداشت که یک سفر خانوادگی در کمپ با یک بیماری معده به پایان برسد که به دنبال آن منجر به قطع هر دو پایش شود. دکتر «نیل هاپر» جراح ۴۴ ساله‌ای است که هزاران دست و پا را در طول زندگی حرفه‌ای خود قطع کرد، اما هرگز انتظار نداشت که خودش روزی به عنوان بیمار در اتاق عمل قرار گیرد. این حادثه دردناک و سخت او از یک سفر خانوادگی به همراه همسرش راشل (۴۲ ساله) و دو فرزندش به جنگل و هنگامی که او و دخترش به میکروب معده مبتلا شدند، آغاز شد.

او در طی درمان میکروب معده‌اش به عفونت شدید ریوی مبتلا شد که باعث ورود عفونت به خون او شد و این عکس العملی شدید به افزایش میزان عفونت در بدن او بود. در این شرایط بسیار اضطراری، باید به سرعت درمان می‌شد که در غیر این صورت به بافت‌های اعضای بدن او آسیب وارد می‌شد و شدت آسیب می‌توانست به نارسایی عضو و حتی مرگ او منجر شود. 

این وضع باعث شد که پا‌های این دکتر به شدت درگیر عفونت شود و بافت عضلات ساق پای او از دست بروند به گونه‌ای که جراحان را مجبور به قطع پا‌های خود کرد. نیل که خود دکتر جراح بود یک هفته به جراحان پلاستیک متعدد مراجعه کرد تا ببینند آیا آن‌ها می‌توانند پایش را نجات دهند یا خیر. ابتدا معلوم شد که ممکن است پای چپ او نگهدارند، اما ممکن است نتایج بدی داشته باشد و منجر به تعدد اعمال جراحی شود.

نیل هر دو پا را برای قطع از زیر زانو انتخاب کرد و این عمل یک روز پس از تولد همسرش در ماه مه انجام شد. بهبودی او طولانی دردناک و طاقت فرسا بود و شامل فیزیوتراپی شدید و آموزش توان بخشی بود، اما باید نزدیک به دو ماه برای دریافت درمان پس از ترک بیمارستان منتظر می‌ماند.

این دکتر اهل انگلستان در ابتدا در اکتبر ۲۰۱۹ به صورت نیمه وقت به کار جراحی خود بازگشت سپس در فوریه ۲۰۲۰ به صورت کامل به زندگی روزمره خود برگشت و در شرایطی که درک بالاتری از قطع عضو دارد به بیماران دیگری که در شرایط مشابه خود بودند، کمک رسانی ویژه‌ای را آغاز کرد.