شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کانادا#چین

چین آمریکا و کانادا را نقره داغ کرد

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین تحریم هایی را علیه چندین نهاد و شخص آمریکایی و کانادایی بر سر مساله سین کیانگ اعمال کرد.

بر اساس این گزارش، این تحریم تلافی جویانه علیه دو شخص آمریکایی، یک کانادایی و یک نهاد در واکنش به تحریم های اعمال شده این هفته آمریکا و کانادا علیه چین صورت گرفت.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که پکن اقدام هایی را علیه گیل منچین رییس کمیسیون آزادی مذهب بین المللی (نهاد مشورتی دولت آمریکا) و تونی پرکینز نایب رییس آن انجام خواهد داد.

چین همچنین مایکل چانگ عضو پارلمان کانادا، نایب رئیس کمیته دائمی امور خارجه و توسعه بین الملل پارلمان و همچنین کمیته فرعی حقوق بشر بین الملل این کمیته که شامل هشت عضو هستند را تحریم کرد. 

وزارت خارجه چین اعلام کرد که دولت چین به شدت مصمم به محافظت از حاکمیت ملی، منافع توسعه ای و امنیتی خود است و از طرف های مربوطه می خواهد تا شرایط را درک کنند و از اشتباهات خود بازگردند.

بر اساس این بیانیه، آنها باید بهره برداری سیاسی از مسائل مرتبط به سین کیانگ، دخالت در امور داخلی چین را متوقف کنند و از ادامه راه غلط خودداری کنند. وگرنه  تبعات کار خود را خواهند دید.

ورود اشخاص تحریم شده آمریکایی و کانادایی به سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو ممنوع می شود و شهروندان و موسسات چینی حق کار کردن با این افراد و نهادهای یاد شده را ندارند. 

چین روز جمعه نیز در پاسخ به تحریم های انگلیس علیه پکن به بهانه نقض حقوق بشر در سین کیانگ، ۹ تبعه و ۴ نهاد انگلیس را تحریم کرده بود.