به گزارش برنا؛ روح الله اسدی، مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اقدامات انجام شده در این دفتر گفت: علی رغم اینکه امسال با شیوع ویروس کرونا رو به رو بودیم و در برگزاری جلسات خود دچار مشکل شدیم اما سال پُرکاری بود و خدا را شکر عملکرد خوبی در ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و ملی رقم خورد که انشالله گزارش عملکرد آن به صورت کامل که تا روزهای پایان اسفندماه هم دربر می‌گیرد، هفته دوم عید نوروز منتشر خواهد شد تا مشخص شود هر استان چند مصوبه داشته، چقدر آنها را اجرایی کرده و چه رتبه‌ای را توانسته کسب کند.

او افزود: تاکنون مانند هر سال حدود 100 ستاد استانی برگزار شده است همچنین سی و نهمین شورای عالی جوانان را برگزار کردیم که در آن آیین نامه خانه جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، سند ملی اوقات فراغت تصویب شد و تغییرات آیین نامه‌های ستاد ساماندهی اعمال شد.

اسدی تصریح کرد: سال 1399 سه جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان را برگزار کردیم که هر کدام دستور کارهای متفاوتی داشتند و در هر جلسه گزارش عملکرد دستگاه‌های عضو ارائه شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان از صدور احکام کمیسیون‌های تخصصی ستاد ملی خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات این دفتر، پیگیری تشکیل 4 کمیسیون تخصصی ستاد ملی بود که خوشبختانه احکام آن صادر شد و کمیسیون ازدواج و خانواده، مشارکت اجتماعی و هویت، کمیسیون کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمیسیون اشتغال و مسکن تشکیل شد لازم به ذکر است که این 4 کمیسیون جزء کمیسیون‌های 6 گانه ستاد ملی هستند که انشالله سال 1400 جلسات آن منظم برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: با تشکیل این کمیسیون‌ها مسائلی که قرار است در ستاد ملی مطرح شود ابتدا در این کمیسیون‌ها مطرح شده و پس از نقد، بررسی و کارشناسی دقیق به ستاد ملی ارجاع داده می‌شود.

اسدی درمورد برگزاری رزمایش‌ها و پویش‌های سال 1399 گفت: یکی دیگر از اقداماتی که سال گذشته انجام شد برگزاری رزمایش‌ها و پویش‌ها بود که می‌توان به رزمایش همت جوانانه و کمک مومنانه اشاره کرد که با مشارکت استان‌ها هدف گذاری و اجرا شد و در عین حال که فکر می‌‌کردیم 240 هزار خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند؛ بیش از 402 هزار خانوار را تحت پوشش قرار دادیم که سمن‌های جوانان مشارکت بسیار خوبی در این زمینه داشتند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان ادامه داد: پویش «جوانان مدافعان سلامت عزاداران» یکی دیگر از رزمایش‌هایی بود که اجرا کردیم و سمن‌های جوانان عملکرد بسیار خوبی داشتند. در این رزمایش خانه‌های جوان 24 شهرستان سیاه پوش شد و در فضای مجازی بیش از 540 پوستر، 70 موشن گرافی، 300 کلیپ، 120 مسابقه و... طراحی و اجرا شد و درنهایت بیش از 23 میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری و به این پویش در ماه محرم کمک شد.

او از برگزاری دوره‌های توانمندسازی جوانان خبر داد و تصریح کرد: طرح تربیت و توانمندسازی دستیاران جوان مدیران یکی دیگر از اقدامات ما بود که در جلسه 76 ستاد ملی ساماندهی جوانان به تصویب رسید و  قرار شد براساس آن برای بیش از 700 نفر از جوانان دوره‌های تخصصی برگزار شود تا درنهایت بتوانند به عنوان جوانان تراز گام دوم انقلاب رشد پیدا کنند.

اسدی در ادامه عنوان کرد: پیگیری و صدور احکام جوانان عضو ستادهای ساماندهی از دیگر اقدامات ما بود که انجام شد. در هر ستاد 4 جوان عضو است و ما آیین نامه‌ای را تدوین کردیم و در شورای عالی جوانان به تصویب رساندیم و به همه استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ کردیم تا این جوانان به عنوان عضو ثابت حضور داشته باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان درمورد امریه سربازی گفت: راه اندازی و اجرای امریه سربازی وزارت ورزش و جوانان از دیگر اقداماتی بود که با همکاری ستاد نیروهای مسلح برای اعضای سمن‌های جوانان رقم خورد و تمام سهمیه‌ها گرفته شد.

او از شناسایی خسارت‌های ناشی از کرونا خبر داد و افزود: درمورد خسارات ناشی از کرونا گزارش‌های متعددی گردآوری و جمع آوری کردیم همچنین گزارشی از  وضعیت منابع انسانی جوانان وزارتخانه در سطح ستادی و استانی به دست آوردیم و گزارش عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد ملی درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب را نیز اخذ کردیم و توانستیم دبیرخانه گام دوم انقلاب را راه اندازی کنیم و به آن بودجه تخصیص دهیم.

اسدی خاطرنشان کرد: اخیرا تفاهم نامه‌ای با اتحادیه انجمن‌های اسلامی با موضوع پویش نقش من در گام دوم امضا کردیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان در پایان به دیگر برنامه‌های این دفتر اشاره کرد و گفت: پیگیری اجرای  برنامه‌های سه شنبه‌ها با جوانان، تدوین طرح نظام نوین مدیریتی امور جوانان و ارسال آن به سازمان ادرای و استخدامی کشور و انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر اقداماتی بود که در این دفتر انجام شده است.

//انتهای پیام:۴