شهرخبر

هولناک ترین قصورات پزشکی در اتاق عمل

به گزارش منیبان به نقل از کارینگ لیرز، زمانی که بیماران برای درمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند خواستار دریافت خدمات درمانی استانداردی هستند. با این حال، متاسفانه کیفیت بیمارستان‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. قصور پزشکی و کادر درمانی یکی از معضلات اصلی در این زمینه است که در برخی موارد می‌تواند به بهای جان بیمار تمام شود.

در این مطلب به عجیب‌ترین و در عین حال دردآورترین قصورات پزشکی رخ داده در بیمارستان‌های آمریکا می‌پردازیم:

۱- خارج کردن رگ اشتباهی

در سال ۲۰۰۱ جراحان یکی از بیمارستان‌ها در آمریکا در عمل جراحی قلب، به اشتباه یک رگ کرونری (رگ قلب) سالم را از بدن بیمار خارج کردند. این بیمار که از اشتباه پزشکان شوکه شده بود اقدام به اقامه یک دعوای حقوقی علیه این بیمارستان و دریافت غرامت ۷.۵ میلیون دلاری کرد.

۲- انجام عمل جراحی قلب در یک بیمار اشتباهی

یک زن ۶۷ ساله برای انجام آنژیوگرافی مغز به یک بیمارستان مراجعه کرد. زمانی که این کار انجام شد این خانم به اشتباه به یک اتاق دیگر منتقل شد و به جای آنکه طبق برنامه صبح روز بعد مرخص شد، برای انجام یک جراحی قلب باز به اتاق عمل برده شد.

زمانی که یک ساعت از عمل جراحی وی می‌گذشت، پزشک او متوجه این اتفاق شد و با مراجعه به اتاق عمل از جراحان پرسید با بیمار من چه کار دارید؟ با مشخص شدن اشتباه رخ داده، عمل جراحی همان جا پایان یافت و بیمار به بخش منتقل شد. گرچه این اشتباه تبعات شدیدی برای بیمار درپی نداشت، اما عمل جراحی بی مورد می‌تواند خطرات بسیار جدی شامل حمله قلبی، سکته مغزی، خونریزی داخلی و عفونت را به همراه داشته باشد.

مرگ آورترین قصورات پزشکی در اتاق عمل

۳- سوراخ کردن اشتباهی جمجمه

متخصصان جراحی در بیمارستان رودآیلند آمریکا در طول یک سال اقدام به سوراخ کردن اشتباهی سمت مخالف جمجمه ۳ بیمار کردند. در یک مورد متخصصان با برداشت اشتباه از تصاویر مغزی، اقدام به سوراخ کردن سمت مخالف جمجمه یک بیمار ۸۲ ساله کردند. پس از مدتی پزشکان به اشتباه خود پی برده و نقطه مقابل را سوراخ کردند. گرچه این اشتباه باعث مرگ بیمار نشد، اما در یک اشتباه دیگر از این دست که در این بیمارستان رخ داده بود، متاسفانه یک مرد ۸۶ ساله جان خود را از دست داد.

۴- مرگ به دلیل تزریق واحد خونی غیرمرتبط

یک دختر ۱۷ ساله و مهاجر مکزیکی در آمریکا به دلیل مشکلات قلبی به یکی از بیمارستان‌های این کشور مراجعه کرد. پزشکان ایالت کارولینای شمالی تشخیص دادند که این بیمار نیازمند پیوند قلب و ریه است. در زمان عمل جراحی به دلیل آنکه واحد خونی اشتباه به این نوجوان تزریق شد عمل پیوند با شکست مواجه شد و بیمار به کما رفت. این قصور پزشکی در نهایت باعث آسیب به مغز بیمار و جان باختن وی شد.