شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تلویزیون#شبکه یک#نوروز

سرنوشتِ سریال‌های تلویزیون در دستِ سریالیست/ قول‌هایی که سیروس مقدم برای "پایتخت۷" داد


سرنوشتِ سریال‌های تلویزیون در دستِ سریالیست/ قول‌هایی که سیروس مقدم برای "پایتخت7" داد

"سریالیست" در شب‌های نوروز از شبکه یک پخش می‌شود و رقابت تنگاتنگی را بین گروه‌های سریال‌ساز تلویزیون ایجاد کرده تا بهترین‌های سال، معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "سریالیست" همچون برنامه‌ها و سریال‌های دیگر خودش را به کنداکتور نوروزی تلویزیون رساند؛ برنامه‌ای که سریال‌های برتر سال 1399 را از نگاه مردم معرفی می‌کند. 

در این برنامه که با مشارکت  تلوبیون پخش می‌شود، مخاطبان می‌توانند بهترین سریالی را که در سال 1399 دیده‌اند از طریق اپلیکیشن تلوبیون انتخاب کنند. سریالیست از 30  اسفند، هر شب پس از سریال" نون‌خ‌3" به طور زنده و با اجرای پدرام کریمی از ساعت 23:15 پخش خواهد شد.

** رقابت سریال‌های تلویزیون در 6 گروه

در مرحله اول این برنامه،  سریال‌های برتر سال 1399 که توسط مرکز افکار سنجی سازمان صداوسیما انتخاب شده‌اند، در 6 گروه به رأی بینندگان گذاشته می‌شوند و سریال‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کنند به مرحله فینال و رأی نهایی مردم می‌رسند. بینندگان می‌توانند با مراجعه به سایت و اپلیکیشن تلوبیون، در انتخاب سریال برتر سال 1399 تلویزیون مشارکت کنند.

"سریالیست" به تهیه‌کنندگی مجتبی فرجی و محمد باریکانی و اجرای پدرام کریمی در شب‌‌های عید نوروز روی آنتن می‌رود. شب‌هایی که میانِ سریال‌سازها رقابت عجیب و غریبی را ایجاد کرده تا جایی که در شبِ دوم پخش این برنامه، سریال "از سرنوشت" که سه فصل متوالی از شبکه دو پخش می‌شد از گروه خودش به فینال راه پیدا کرد. 

** وقتی "از سرنوشت"، "دوپینگ" را حذف کرد!

در این گروه رقابت اصلی بین دو سریال از "سرنوشت" و "دخترم نرگس" بسیار تنگاتنگ بود؛  مردم  ارومیه به سریال دخترم نرگس توجه زیادی کرده و درصد رأی قابل توجهی را به این سریال اختصاص دادند. البته حضور دارا حیایی فرزند امین حیایی در سریال از سرنوشت و حمایت‌هایی که از او در فضای مجازی می‌شد در نهایت پیروزی را به از سرنوشت داد. سریال "دوپینگ"  شبکه سه که در این گروه سر گروه بود ، در رقابت با از سرنوشت حذف شد. 

سریال , تلویزیون , شبکه یک , صدا و سیما ,

** پایتختی‌ترین پایتخت...

در شبِ دیگری سیروس مقدم میهمان برنامه "سریالیست" شد و درباره دو قسمت پایانی فصل ششم صحبت کرد. به تعبیر او این دو قسمت پایتختی‌ترین پایتختی بود که کار شد. او با اشاره به تأثیر شرایط کرونا در  قصه پایانی سریال گفت: یک ماه تصویربرداری دو قسمت پایانی را داشتیم. به اعتقاد من کسی که 6 فصل با پایتخت همراه بوده به جز پایتخت 1، این دو قسمت را پایتختی‌ترین پایتختی می‌داند که ما کار کردیم.

مقدم همچنین تأکید کرد: از نظر شخصیت‌هایی که در قصه وجود داشت، سلامت روابط، سادگی روابط، ایثار و از خود گذشتگی آدم‌ها به نفع همسایه، فامیل، دوست و همسر را داشتیم. در 40 سال اخیر که سریال‌سازی به شکل‌های مختلفی کار شده است، شاید برای اولین بار بود که محوریت اصلی یک سریال خانواده است. در این خانواده همواره دوستی و آشتی برقرار نیست، اما نتیجه‌اش به دوستی ختم می‌شود.

** گفت‌وگو با تهیه‌کننده/ در سریالیست چه می‌گذرد؟

محمد باریکانی یکی از تهیه‌کنندگان برنامه "سریالیست" درباره این برنامه به خبرنگار تسنیم  گفت: ما 30 سریال را براساس آماری که مرکز افکارسنجی سازمان صداوسیما تهیه کرده بود و براساس میزان مخاطبی که آن‌ها تشخیص داده بودند، در جدولی قرار دادیم و به نسبت مخاطب، گروه‌بندی کردیم. به گونه‌ای که سریال‌هایی که از نگاه مرکز افکارسنجی بیشترین بیننده را داشته باشند، در یک گروه قرار نگیرند.

وی افزود: تصمیم گرفتیم این 30 سریال را در 6 گروه پنج تایی قرار بدهیم و به هر گروه در دو شب بپردازیم که بنابراین 12 قسمت برنامه صرف پرداختن به گروه‌ها و سریال‌های آن می‌شود. بنابراین از طریق تلوبیون و پیامک امکان رأی‌دهی وجود دارد. این رقابت از 30 اسفند آغاز شده و تا 13 فروردین ادامه پیدا می‌کند. بخش اختتامیه آن نیز با فاصله چند روزه از 13 فروردین، روی آنتن می‌رود.

** قول‌های کارگردان سریال "پایتخت"

باریکانی همچنین تأکید کرد: در برنامه "سریالیست" که شب هفتم آن نیز پشت سر گذاشته شد، تا الان به سه گروه پرداخته‌ایم و نماینده همه سریال‌ها به برنامه آمده‌اند و از سریال‌ها و خاطراتشان گفتند. برای مثال از سریال پایتخت آقای سیروس مقدم آمدند و قول‌هایی جهت ساخت سری بعد پایتخت دادند. میزبان سایر بازیگران همچون مرجانه گلچین، دارا حیایی، رویا میرعلمی و... نیز بودیم و ان‌شاءالله در قسمت‌های بعدی نیز با همکاری عوامل سریال‌ها  و حضور پررنگشان، بتوانیم برنامه را به خوبی پیش ببریم.

تهیه‌کننده "سریالیست" خاطرنشان کرد: پرونده گروه سوم بسته شد و بزودی تکلیف فینالیست گروه سوم نیز مشخص می‌شود. تا این لحظه دو سریال "بچه‌مهندس3" و "از سرنوشت" به مرحله بعدی صعود کرده‌اند و فینالیست گروه‌های خود شده‌اند.

وی تصریح کرد: نتیجه انتخاب بهترین سریال‌ها در "سریالیست"، قطعاً باعث کمک به تهیه‌کنندگان، سیاستگذاران و... خواهد شد تا شناخت کامل‌تری نسبت به قبل در خصوص ذائقه مخاطب و علاقه‌مندی او به‌دست آید و در تولیدات بعدی مدنظر قرار گیرد.

** سریال‌های فینالیستِ تلویزیون

به گزارش تسنیم، شب گذشته، قسمت هفتم برنامه "سریالیست" روی آنتن رفت. در شب گذشته نمایندگان سریال دادستان و چای‌نت، میهمان برنامه سریالیست بودند و به تبلیغ و معرفی سریال خود پرداختند. کاوه سماک‌باشی از سریال دادستان آمد و  بررسی سریال‌های گروه سه نیز به پایان رسید. طبق گفته محمد باریکانی، تهیه‌کننده "سریالیست"، تاکنون تکلیف صعودکنندگان گروه یک و دو مشخص شده است و بزودی فینالیست گروه سوم نیز مشخص خواهد شد.

سریال« بچه مهندس 3» از گروه یک پس از رقابت با سریال‌های پرگار، سرزده، کامیون و سرباز به مرحله بعد صعود کرد. سریال« از سرنوشت» از گروه دوم، پس از رقابت با سریال‌های دوپینگ، دخترم نرگس، شاهرگ و بوم و بانو به مرحله بعد صعود کرد. به گفته تهیه‌کننده این برنامه، رقابت در گروه دو بسیار نزدیک و مرتباً نتیجه‌ها درحال تغییر بود و در ابتدا دوپینگ و دخترم نرگس صدرنشین شدند، اما در نهایت با تبلیغ بازیگران و رأی مردم، سریال از سرنوشت به مرحله بعد صعود کرد.

در برنامه امشب، میهمانان سریال چوب خط، میانبر و 021 به برنامه می‌آیند و بررسی گروه چهارم آغاز می‌شود.

انتهای پیام/