شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد#مجموعه

حمایت بسیج از ایده‌های نوآورانه و فناورانه با هدف تحقق اقتصاد دانش بنیان


حمایت بسیج از ایده‌های نوآورانه و فناورانه با هدف تحقق اقتصاد دانش بنیان

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج تلاش برای افزایش تولیدات دانش بنیان را گامی مهم در مسیر تحقق شعار سال دانست و گفت: این مجموعه آمادگی کامل دارد تا باهدف تحقق اقتصاد دانش بنیان از ایده‌های فناورانه و نوآورانه حمایت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، مهدی حقی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال 1400 باعنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهمی که توجه به آن می‌تواند حرکتی در مسیر تحقق این شعار باشد، تلاش برای افزایش تولید دانش بنیان است.

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد دانش بنیان باعث می‌شود تا کشور بتواند در مسیر کاهش وابستگی به نفت گام بردارد ابراز داشت: حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه پیشران دستیابی به اقتصاد قدرتمند است و زمینه تحقق ایران قوی را ایجاد میکند.

وی با اشاره به ماموریت مجموعه پیشگامان بنیاد تعاون بسیج به منظور حمایت و پشتیبانی از ایده‌ها و محصولات دانش بنیان ابراز داشت: رویداد ملی تا ثریا که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد روایتی از توانمندی‌های جوانان فناور بود که در ذیل حمایت شرکت پیشگامان و مجموعه‌های دانشور بسیج موفق به دستیابی به راه‌های نوآورانه برای پاسخ به مسائل مختلف کشور شدند.

حقی با تاکید بر لزوم مانع‌زدایی در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: دستیابی به اقتصاد دانش بنیان گامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی اقتصادی که به تعبیر مقام معظم رهبری ریشه در داخل کشور داشته و به خارج وابسته نیست.

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه موفقیت و تحقق اقتصاد دانش بنیان نیازمند سیاستگذاری صحیح و ریل‌گذاری مناسب است گفت: ایجاد و به کارگیری ایده های نو، محیط مناسب و رقابتی برای فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری در طرحها و شرکتهای دانش بنیان و آموزش و یادگیری بخشی از الزامات تحقق این امر است.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در راستای تکمیل زنجیره‌های ایده تا ثروت یک محصول ایرانی ابراز داشت: ایده، پاسخ، فناوری، ابتکار، تولید محصول و ایجاد ثروت گام‌های تحقق این زنجیره هستند.

حقی با اعلام اینکه شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج آمادگی کامل جهت حمایت از ایده‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها را دارد افزود: در حال حاضر نیز ظرفیت‌هایی در اقشار مختلف بسیج وجود دارد که بر روی مسائل گوناگون تمرکز داشته‌اند و پاسخ‌هایی نیز برای حل این مسائل به دست آوردند که به مراحل اجرایی نیز رسیده است.

انتهای پیام/