شهر خبر

اقبالی: تیم ملی به یک شرط می‌تواند صعود کند/ میزبانی بحرین می‌تواند دردسرساز شود


اقبالی: تیم ملی به یک شرط می‌تواند صعود کند/ میزبانی بحرین می‌تواند دردسرساز شود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ما روی میزبانی در بازی‌های باقی‌مانده مقدماتی جام جهانی خیلی حساب کرده بودیم و بازی در بحرین می‌تواند برای تیم ملی دردسرساز شود.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اروی تیم ملی فوتبال و شرایط بازیکنان پیش از دیدار با سوریه اظهار داشت: بازی دوستانه با سوریه نمی‌تواند محک خوبی برای ارزیابی تیم ملی باشد. در اردوی جدید هم برخی بازیکنانی که به اردو دعوت شده بودند متاسفانه کرونا گرفتند و این اتفاق کار کادر فنی را سخت کرده است. کادر فنی تیم ملی در این اردو تا بازی با سوریه زمان زیادی ندارد و فرصتی برای پیاده کردن سیستم و روش بازی در تیم وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه من به آینده تیم ملی امیدوار نیستم، تصریح کرد: با وجود اینکه اکثر بازیکنان ما لژیونر هستند و در اروپا بازی می‌کنند و چیزی از لحاظ کمی و کیفی کم نداریم اما با توجه به شرایطی حال حاضر تیم، من شانس زیادی برای موفقیت تیم ملی قائل نیستم، ما از لحاظ داشتن بازیکنان با کیفیت چیزی کم نداریم اما شرایطی برای تیم ملی به وجود آمده که من خیلی امیدوار نیستم.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: متاسفانه AFC میزبانی را از ایران گرفته است، درست است که مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد اما ما روی 3 بازی که میزبان بودیم خیلی حساب کرده بودیم و میزبانی ما از بحرین و عراق بار روانی مثبتی را ایجاد می‌کرد. ما همیشه با بحرینی‌ها مشکل داشته‌ایم و میزبانی آنها با توجه به شرایط ایران در جدول می‌تواند دردسرساز شود. 

اقبالی خاطرنشان کرد: با همه سختی‌ها و مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند، من هم به عنوان یک ایرانی آرزو دارم که تیم ملی‌مان بتواند به جام جهانی صعود کند و در قطر هم بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم.  بازیکنان تیم ملی اگر بتوانند تا زمان برگزاری بازی‌های باقی‌مانده مقدماتی از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرند می‌توانیم موفق شویم. بحرین و عراق را می‌توانیم به راحتی شکست دهیم. مهم این است که ما در زمان رویارویی با بحرین و عراق در سطح بالایی از لحاظ روحی و روانی باشیم.

وی در پایان گفت: ما از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی بالاتر از حریفان‌مان هستیم و باید در بُعد روانی کار کنیم تا موفق شویم. نقش کادر فنی و به ویژه سرمربی تیم ملی در این مدت خیلی مهم است، باید وظایف بازیکنان را مشخص کنیم، سطح فنی بازیکنان ما بالا است و کادرفنی به راحتی می‌تواند بهترین تاکتیک‌ها را با ابزارهای خوبی که در اختیار دارد در تیم پیاده کند، به شرطی که تیم را از لحاظ روحی و روانی در بالاترین سطح نگه داریم می‌توانیم صعودمان را قطعی کنیم. 

انتهای پیام/