به گزارش برنا؛ محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور از تشکیل صندوق پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور با هدف حمایت از دانشجویان در حوزه کارآفرینی در سال 1400 خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور با برگزاری جشنواره های کارآفرینی استعدادهای خود را در بین دانشجویان و دانش آموختگان شناسایی کرده و از این ظرفیت ها در سال 1400 حمایت خواهد شد.

راه اندازی 10 پژوهشکده تخصصی در دانشگاه پیام نور

او شکل گیری پژوهشکده های دانشگاه را در سال 1399 رویکرد و ویژگی های ارزشمندی دانست و گفت: 10 پژوهشکده تخصصی در مناطق مختلف کشور در حوزه های مختلف بسته به شرایط و امکانات هر منطقه و اساتید توانمند شکل گرفته که هر کدام از آنها می تواند منشاء اتفاقات خوبی باشد و امید که در سال جدید به صورت عملیاتی شاهد بروز و ظهور دستاوردهای این پژوهشکده ها باشیم.

سهم کتاب های الکترونیکی افزایش می یابد

دکتر کریمی به تلاش دانشگاه برای کاهش فعالیت های آموزشی و پژوهشی مقید به حضور فیزیکی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش آموزش و گسترش آموزش های الکترونیکی در دانشگاه، سهم کتابهای الکترونیکی نیز رو به افزایش است و درآینده ای نزدیک تمام منابع مکتوب دانشگاه به صورت الکترونیکی قابل دسترس خواهد بود .

آزمایشگاه های دانشگاه پیام نور شبکه ای می شود

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه آزمایشگاه ها برای تسهیل دسترسی دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه ها به صورت شبکه ای می شود، گفت: رویکرد مجازی آزمایشگاه ها، فرصت بسیار مناسبی برای تمامی دانشجویان در سراسر کشور خواهد بود که بتوانند از امکانات دانشگاه در سراسر کشور به نحو شایسته ای بهره مند شوند و در سال جدید این رویکرد با قوت بیشتری انجام خواهد شد.

او افزود: سمت و سوی پایان نامه هاو رساله های دانشجویی دانشگاه پیام نور به سمت طرح های تقاضا محور و کاربردی است و در کنار بحث هم افزایی ضمن تعامل با سایر دانشگاه ها، وزارت خانه ها و مجموعه های خارج از دانشگاه، به صورت خاص و فعال تر از گذشته در حوزه مراکز رشد و نوآوری ورود خواهیم کرد.

 

شیوع بیماری کرونا فعالیت های  پژوهشی دانشگاه پیام نور را متوقف نکرد

 کریمی با عنوان اینکه سال 1399 را در شرایطی به پایان می رسانیم که همه جامعه و به خصوص جامعه دانشگاهی هنوز هم شدیدا متاثر از بحران همه گیری کروناست، افزود: بیماری کرونا  در عین حال که  آثار و تبعات و جنبه های منفی زیادی داشت، منجر به رویکردهای متفاوتی هم در دانشگاه پیام نور شد.

او افزود: رویکرد دانشگاه پیام نور در حوزه پژوهشی به اقتضای شرایط به نحوی اصلاح شد که بتواند با شرایط جدید خود را وفق دهد و بسیاری از فعالیت های پژوهشی که به نوعی امکان فعالیت آنها به صورت غیرحضوری و در قالب مجازی ممکن بود را به این سمت سوق دادیم.

او اذعان داشت: حوزه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه با رویکردهای خاص این دوران و به سهم خود در راستای ایفای نقش در زمینه موضوعاتی که مرتبط با شیوع بیماری کرونا بود، در بخش پیشگیری ، تشخیص و درمان اقدامات گسترده ای انجام داد.

کریمی با عنوان اینکه در حوزه پژوهشی علاوه بر بحث ها و فعالیت های معمول، در کنار شرایط و بحران کرونا، فعالیت های متداول  را در حوزه وبینار و همایش ها داشتیم، اظهار داشت:در این دوران، شکل گیری مرکز نوآوری و صنایع خلاق به صورت قوی جلو رفت و این مرکز با محوریت و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت و در سال جدید فعالیت خود را به صورت رسمی شروع می کند.

گام های بلند دانشگاه پیام نور در حوزه کارآفرینی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به اقدامات مطلوب این دانشگاه در حوزه کارآفرینی گفت: این بسترسازی دانشگاه پا به پای دانشگاه های کشور و دنیا با رویکرد دستیابی به دانشگاه های نسل سوم و چهارم به صورت جدی و قوی شکل گرفته است.

او افزود: در حال حاضر رویکرد همه دانشگاه های دنیا به سمت کارآفرینی و ثروت آفرینی است ودانشگاه پیام نور با توجه به نوع سیستم آموزشی سنخیت خوبی با حوزه کارآفرینی خواهد داشت چرا که  دانشجویان این دانشگاه با تسهیل شرایط آموزشی الکترونیکی می توانند اوقات فراغت و مفید بیشتری را برای الحاق به کارآفرینان داشته باشند.

 کریمی با عنوان اینکه هر چه جلوتر می رویم، تمایزات معیارهای گذشته در بین دانشگاه ها کم رنگ تر می شود، گفت: امروزه همه دانشگاه ها می توانند در حوزه کارآفرینی عرض اندام کنند و دانشگاه پیام نور نیز در این حوزه قدم های بزرگی برداشته است.