شهرخبر

عدم شناخت از امام زمان(عج) سبب جاهلیت در زندگی

عدم شناخت از امام زمان(عج) سبب جاهلیت در زندگی
شیعیان عدم شناخت امام عصر را سبب جاهلیت در زندگی دانست و گفت: اگر کسی در جامعه اسلامی هم زندگی کرده و امام عصر خود را نشناسد بازهم در زندگی جاهلی است
عدم شناخت از امام زمان(عج) سبب جاهلیت در زندگی

مرجع تقلید شیعیان عدم شناخت امام عصر را سبب جاهلیت در زندگی دانست و گفت: اگر کسی در جامعه اسلامی هم زندگی کرده و امام عصر خود را نشناسد بازهم در زندگی جاهلی است

آیت‌الله جوادی آملی امروز در پیامی تصویری به شانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در مسجد مقدس جمکران، با تبریک فرارسیدن میلاد ذخیره عالم و دلیل اراده حق و دین اظهار داشت: جریان امامت جامعه را از هر جاهلیت نجات می‌دهد، همان‌گونه که اسلام نیز جامعه را از جاهلیت نجات و به نور فراخواند.

وی عدم شناخت امام عصر را سبب جاهلیت در زندگی دانست و ابراز کرد: اگر کسی در جامعه اسلامی هم زندگی کرده و امام عصر خود را نشناسد بازهم در زندگی جاهلی است، طبق روایات آنچه بین آفریدگان و خالق هستی حجاب ایجاد می‌کند خود آفریدگان هستند، در این شرایط معصومین خدا را می‌بینند و از الهامات الهی برخوردار هستند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه وقتی انسان خود را ببیند از معارف اسلامی باز می‌ماند، تصریح کرد: در این شرایط اگر امام شناسی و امامت شناسی هم نداشته باشد در زندگی جاهی است و مرگ وی نیز در جاهلیت خواهد بود.

وی ادعیه، زیارات و روایات را بخشی از به دست آوردن معرفت برای انسان و شناخت حضرت ولی‌عصر(عج) برشمرد و یادآور شد: حضرت به‌عنوان نظام دین معرفی‌شده است، یعنی دین وقتی نظام می‌یابد که امام معصوم (ع) حکومت کند، چراکه قلوب آنان، آشیانه الهی است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه ما در سلام به آن حضرت جمیعشان ها را مورد توجه قرار می‌دهیم عنوان کرد: امام معصوم(ع) برترین موجود عالم هستی و درعین‌حال اذل اذلین است و از شئون ایشان می‌توان شئون الهی را کشف کرد.

وی با اشاره به اینکه وجود مبارک رسول‌الله (ص) می‌فرماید دین را از اعمال، رفتار و مناسک من بگیرید، اضافه کرد: پس باید به آنان اقتدا کنیم و بدانیم هرچه به‌عنوان تبیین حُکم الهی و تشریع واردشده وظیفه‌ای از وظایف ما خواهد بود.

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر لزوم شناخت فهم امام معصوم(ع) به‌عنوان آینه خداوند و مظهر اراده الهی، گفت: در این شرایط نیازمند کار اساسی  و علمی هستیم و همگان باید قدر این نظام و انقلاب را بدانند و مبادا کسی به بیراهه رفته و دیگران را به بیراهه بکشاند.

وی اظهارکرد: در ادعیه از خدا می‌خواهیم همان‌گونه که با نعمت ایمان، توفیق بیرون آمدن از جاهلیت را به ما عطا کرده است، توفیق دهد تا اسلحه ما نیز برای یاری ولی‌عصر (عج) از غلاف بیرون بیاید.

وی یادآور شد: البته منظور از اسلحه، اعم از اسلحه نظامی است و قلم، قدم، مال، قدرت و مانند آن را نیز شامل می‌شود، فقط باید توجه داشت که این سلاح‌ها را باید به صورت علنی در نصرت و یاری امام زمان (عج) به کار گرفت.

∎​

منبع : پارس نیوز