شهر خبر

آیت الله اعرافی:

توسعه رویکرد تمدنی و تمدنی مهدویت برای جامعه ضروری است

توسعه رویکرد تمدنی و تمدنی مهدویت برای جامعه ضروری است

ایسنا/قم مدیر حوزه‌های علمیه کشور تلاش در راستای توسعه رویکرد توحیدی و تمدنی اندیشه مهدوی را برای افراد جامعه ضروری دانست و گفت: کل اندیشه توحیدی، یک تمدن بزرگ است که در نهایت به دین خاتم و جاودانه یعنی اسلام منتهی شده است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در شانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مسجد جمکران برگزار شد، گفت: نگاه مهدوی در ادیان پیامبران اولوالعزم به‌خصوص در اندیشه اسلامی به شکل جدی‌تری ظهور و بروز پیداکرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اندیشه توحیدی و تمدنی مهدویت عنوان کرد: برخی بر این باورند که ادیان در حاشیه زندگی قرار داشته و برخی دیگر دین را به‌گونه‌ای می‌بینند که می‌تواند دامنه زیادی از زندگی بشر را تحت‌الشعاع قرار دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به‌ضرورت نگاه تمدنی و عمیق در فرهنگ مهدویت خاطرنشان کرد: دین الهی با نگاه تمدنی به معنای روح نظامات زندگی بشری تعریف‌شده و ضمن محترم شمردن عقل، تجربه و دستاوردهای بشریت، دارای طرح‌واره‌های بسیاری برای جهت دادن به بخش‌های مختلف زندگی است.

وی تلاش در راستای توحیدی و تمدنی اندیشه مهدوی را برای افراد جامعه ضروری دانست و ابراز کرد: کل اندیشه توحیدی، یک تمدن بزرگ است که در نهایت به دین خاتم و جاودانه یعنی اسلام منتهی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تحقق اندیشه تمدنی توحیدی و گام‌به‌گام در عصر مهدویت گفت: نشانه‌های یک اندیشه تمدنی فرازمان، فرامکان، فرا نژاد و فراساحت بودن آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر آیات قرآن که به مواردی مانند جلوه نور خداوند در زمین و وراثت صالحان مژده داده افزود: آیات قرآن در کنار هم ما را به یک اطمینان از وقوع رستاخیزی بزرگ در جلوه گری نور خدا در تمام زمین و ظهور و بروز حقیقت می‌رساند.

وی تلاش حوزه‌های علمیه را در میثاق با خون پاک شهدا و در مسیر انقلاب اسلامی موردتوجه قرار داده و تصریح کرد: حرکت انبیای الهی در این مسیر بر آن بوده تا مردم را به آسمان نزدیک کنند، همچنان که جامعه مهدوی و رجعت نیز فاصله دنیا و آخرت را بسیار نزدیک می‌کند.

آیت الله اعرافی افزود: باید اندیشه مهدوی را منظومه‌ای از معارف بسیار با یک نظام ساماندهی شده به‌صورت زنجیره وار دانست.

انتهای پیام