به گزارش برنا؛ سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای مغازه و کشف 20 فقره سرقت خبر داد و گفت: اوایل اسفند ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت 11 دستگاه جوش از مغازه‌ای در جنوب تهران برای شناسایی و دستگیری متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد. 

او با اشاره به اینکه در تحقیقات محلی مشخص شد که سرقت‌ها توسط 2 سارق با استفاه از یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 اتفاق افتاده است، عنوان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان پلاک انتظامی خودرو را پوشانده و با استفاده از ماسک نیز صورت خود را پنهان کرده‌اند و بدین ترتیب تحقیقات اولیه برای شناسایی سارقان موثر واقع نشد.  

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی بیان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد، سارقان با استفاده از سایت‌های اینترنتی درصدد فروش اموال سرقتی مال باخته هستند و بدین ترتیب کارآگاهان موفق شدند هویت فروشنده اموال سرقتی را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد فروشنده اموال سرقتی، سابقه‌دار بوده و پیش‌تر به جرم سرقت از اماکن و مغاره ها روانه زندان شده است، افزود: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به این پایگاه به 20 فقره سرقت با همکاری همدستش اعتراف کرد.

او تصریح کرد: کارآگاهان دستگیری متهم متواری را در دستور کار قرار دادند و موفق شدند ضمن دستگیری متهم دوم در مخفیگاهش تعدادی اموال سرقتی کشف کنند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه  کلیه مال باختگان شناسایی و اموال کشف شده با دستور مقام قضائی به آنان تحویل داده شد، اضافه کرد: هر دو متهم برای سیر مراحل قضائی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.