شهرخبر
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد:

تشکیل ۳ هزار صندوق خرد محلی برای تامین مالی کسب وکارهای کوچک

کدخبر: 401720
اقتصادنیوز : مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: سه هزار صندوق خرد محلی در روستاهای کشور برای تامین مالی کسب و کارهای کوچک تشکیل شده است و هدفگذاری ما این است که تعداد این صندوق‌ها در سال ۱۴۰۰ به رقم ۵ هزار برسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «اصغرنوراله زاده» درباره صندوق‌های خرد محلی، گفت: صندوق پس از انجام مطالعات در زمینه نظام تامین مالی کسب وکارها غیررسمی در سطح بین المللی و داخلی، مدل بومی صندوق‌های خرد محلی را در سال ۱۳۹۳ اجرا کرد.

وی افزود: صندوق‌های خرد محلی در واقع نظامی است که منابع لازم برای کسب و کارهای خرد را در اختیار آنها قرار می‌دهد و چنانچه این کسب و کارها فعالیت مناسبی داشته باشند خط اعتباری بعدی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: صندوق‌های خرد محلی یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه کسب و کار در مناطق روستایی ایجاد نظام تامین مالی مبتنی بر ویژگی‌های بومی منطقه است.

وی اظهارداشت: هم اکنون نزدیک به سه هزار صندوق در سه هزار روستا با مشارکت دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است و پلتفرمی طراحی کردیم که تامین مالی کسب و کارها در آن انجام می‌شود و چنانچه در آینده حمایت‌های مالی بیشتری داشته باشند از آنها انجام می‌شود.

نوراله زاده افزود: این صندوق‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ نفر عضو دارند و زنان بیشترین متقاضیان عضویت در این صندوق‌ها هستند زیرا کسب و کار بسیاری از آنها غیررسمی است و بانک‌ها به عنوان تامین مالی رسمی از آنها حمایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: هدفگذاری ما پنج هزار صندوق در دوره پنج ساله بوده که سه هزار صندوق ایجاد شده و امیدواریم مابقی نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ ایجاد شود.

حمایت صندوق کارآفرینی از ۲۰۰ استارتاپ

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در سال‌های اخیر با گسترش استارتاپ‌ها در کشور صندوق کارآفرینی امید تصمیم گرفت حمایت مالی از این کسب و کارهای نوین را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: بنابراین تمام استارتاپ‌های متقاضی دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید، درخواست خود را به سازمان فناوری اطلاعات اعلام می‌کنند و این سازمان پس از ارزیابی جنبه‌های تخصصی و فنی، آنها را به صندوق معرفی می‌کند.

نوراله زاده گفت: صندوق عاملیت بررسی مالی استارتاپ‌ها را برعهده دارد و تا کنون تمام استارتاپ‌هایی که توسط سازمان فناوری اطلاعات معرفی شده‌اند را حمایت کرده است.

به گفته وی تا کنون ۲۰۰ استارتاپ برای شروع فعالیت خود از حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شده‌ است.