به گزارش برنا؛ سردار حمید هداوند جانشین پلیس تهران بزرگ از ارائه خدمات پلیسی در کمترین زمان ممکن به شهروندان در راستای تامین نظم و امنیت ایام عید در شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به کاهش سفرهای نوروزی به علت شیوع ویروس کرونا، ما شاهد ترددهای درون شهری و حضور شهروندان در شهر تهران هستیم که در راستای تامین نظم و امنیت شهر  تهران، پلیس نیز همچون سال‌های قبل آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به شهروندان در برخورد با جرائم مختلف را دارد.

او با اشاره به اینکه هوشمندی و هوشیاری پلیس در ارائه خدمات موثر به شهروندان از جمله مولفه‌های مهم در کاهش هدر رفت توان تجهیزاتی و نیروی انسانی پلیس است، عنوان کرد: نیروی انتظامی ولایتمدار و امانتدار مردم و از خصیصه ویژه پلیس ایران اسلامی است.

جانشین پلیس تهران با اشاره به استقرار مختلف تیم‌های مختلف پلیس و انجام  گشت‌زنی‌های انتظامی در تامین نظم عمومی، بیان کرد: با همت و تلاش همکاران در نیمه اول تعطیلات نوروزی شاهد  کاهش 6 درصدی وقوع جرائم سرقت و افزایش 15 درصدی کشفیات نسبت به سال قبل هستیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طرح‌های مختلفی در برخورد با جرائم خشن و جمع آوری معتادان در ایام نوروز در حال اجرا است و پلیس با افراد هنجارشکن و شرور که امنیت عمومی شهروندان را به مخاطره خواهند انداخت در کمترین زمان برخورد قاطع می‌کند.

سردار هداوند با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی شاهد بازگشایی مراکز اداری و تجاری هستیم، تصریح کرد: تلاش برای برقرای نظم و امنیت و تامین آسایش شهروندان و مسافران با جدیت ادامه دارد و شهروندان در ترددهای شهری و مراجعه به مراکز اداری و تجاری علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی که سلامت و بهداشت جامعه را به ارمغان خواهد آورد، به توصیه‌های پلیسی توجه کنند.