شهر خبر

۴ روش بسیار موثر با استفاده از زبان بدن برای بهتر کردن رابطه با شریک عاطفی

زبان بدن همواره یکی از روش هایی بوده که به نظر کارشناسان می تواند بیش از حرف زدن و کلمات در ترکیب با تُن صدا بر یک رابطه تاثیر داشته باشد. اگر می خواهید رابطه خود را از طریق زبان بدن بهبود بخشید در ادامه شما را با ۴ روش موثر در این زمینه آشنا خواهیم کرد.

۴ روش بسیار موثر با استفاده از زبان بدن برای بهتر کردن رابطه با شریک عاطفی

۱- طوری صحبت کنید که انگار روبروی آینه ایستاده اید

مطالعات نشان داده که افراد حاضر در جایگاه قدرت- کسانی که در جایگاهی بالاتر از شریک زندگی خود می نشینند، پاهایشان را بالا نگه می داند یا دست هایشان را پشت گردنشان حلقه می کنند- دارای حس مضاعف برتری و حاکمیت هستند، در حالی که افراد دارای ژست های مترادف با قدرت کم- مانند نشستن در نقطه ای پایین تر از شریک زندگی خود، تدافعی بودن و عذرخواهی مداوم- از حس برتری جویی کمتری برخوردارند. برای داشتن ارتباط نزدیک با شریک عاطفی خود باید ظاهر و ژست بدنی او را دقیقاً تکرار کنید طوری که انگار روبرو آینه ایستاده اید.

۲- به دهان شریک عاطفی تان نگاه کنید

دکتر دیوید بی گیونز، نویسنده کتاب Love Signals می گوید: «وقتی کسی حرفی برای زدن دارد، مغز پیامی را به لب ها و زبان می فرستد تا احساس آن را شکل دهند. وقتی که می بینید روی لب های کسی چین و چروک و حرکت ایجاد می شود، می توانید افکار او را بخوانید حتی قبل از آنکه آن ها را به زبان بیاورد».

منبع: عصر ایران