شهرخبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد؛

توپ آمریکایی ها در زمین ما پنچر شده/توانمندی موشکی مذاکره ندارد

توپ آمریکایی ها در زمین ما پنچر شده/توانمندی موشکی مذاکره ندارد

شیراز - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دمکرات ها استاد بازی با کلمات و به کار بردن سیاست های خشن با چهره خندان هستند اما این توپ امریکایی سال هاست که پنچر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه تحریم‌های ایران را تمدید کنند، همواره به دنبال بهانه‌های واهی همچون موضوع توان موشکی و هسته‌ای ایران، حقوق بشر، مسائل منطقه‌ای و… هستند.

وی تاکید کرد: دموکرات‌ها استاد بازی با کلمات و به کار بردن سیاست‌های خشن با چهره خندان هستند. او افزود: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید توپ مذاکره و تعامل در زمین ایران است در حالی که به اعتقاد بنده این توپ سالهاست که پنجر شده و بدون کارایی لازم تحویل ایران می‌شود.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در دوره ریاست جمهوری اوباما نیز بارها می‌شنیدیم که همه گزینه‌های آمریکا از جمله گزینه حمله نظامی علیه ایران روی میز است لذا در سیاست‌های سلطه جویانه آنها چه جمهوری خواه و چه دموکرات نباید شک کرد و فریب بازی آنها را خورد.

عزیزی ادامه داد: به عنوان نمونه وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در مقر ناتو به صراحت می‌گوید که توان موشکی ایران نگران کننده است و مانع تعامل ایران و آمریکاست.

امریکایی‌ها به دنبال بهانه برای تحریم‌های بیشتر هستند

این نماینده مجلس افزود: آمریکا همواره به دنبال این است که تحریم ایران را ادامه دهد و در این راستا به بهانه‌های مختلف همچون موضوع موشکی، حقوق بشر، مسائل منطقه‌ای و… این روند را به عنوان یک ابزار دنبال می‌کند.

او افزود: به عنوان نمونه کاملاً واضح است که آمریکا به بهانه مذاکره در پی محدود کردن توان نظامی ایران به عنوان یک برگ برنده است و نباید دلخوش به دستکش مخملی آنها بود زیرا یک دست چدنی خشن و ویران کننده در قفای آن وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره مجدد در خصوص برجام به شرط برداشتن تمام تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: اگر دموکرات‌ها واقعاً حسن نیت دارند، این سخن رهبر شجاع و فرزانه انقلاب را بشوند، کافی است و نیاز به حرف تازه ای نیست.

او اضافه کرد: آمریکا امروز با آن بد عهدی برجامی نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند و اصلاً در این جایگاه نیست لذا برای مذاکره ابتدا باید تمام تحریم‌ها را لغو کرده و به تعهدات خود بدون قید و شرط عمل کند.

عزیزی تصریح کرد: ایران در برجام با وجود آنکه به تمام تعهداتش پایبند بود، توسط آمریکایی‌های بد عهد گزیده شد و به قول معروف انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و وزیر خارجه دولت آمریکا باید این موضوع را به خوبی بداند.

توانمندی موشکی قابل مذاکره نیست

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: آمریکا باید بداند که توانمندی موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست لذا اگر آنها قصد فریب ما را دارند، بدانند که ما بدین مساله کاملاً واقفیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: تجربه دو دهه اخیر و برداشتن مهره‌های سوخته و دست نشانده توسط آمریکا و شرکای غربی اش در خاورمیانه همچون صدام نادان، نشان داده که آمریکایی‌ها برای ساقط کردن کشورها ابتدا به سراغ توان نظامی آنها رفته‌اند.

او افزود: آنها صدام را به بهانه تولید سلاح کشتار جمعی ساقط کردند در حالی که تا به امروز یک سلاح کشتار جمعی در این کشور پیدا نشده و هر چه هم بوده آمریکا و دوستان اروپایی اش به این کشور داده بودند تا در جنگ ۸ ساله ایران را نابود کنند.

عزیزی افزود: این سیاست‌های حیله گرانه و مزورانه آمریکا و اروپایی‌ها دیگر نخ نماشده و آنها باید بدانند که مردم بصیر ایران ترفندهای آنها را به خوبی رصد کرده و پاسخ مناسب به آن خواهند داد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس همچنین گفت: ایران در طول این سال‌ها نشان داده که اهل مذاکره و تعامل با دنیا است اما به شرط آنکه آنها از در سلطه گری و خلق و خوی استکباری وارد نشوند که در این صورت ما نیز با اقتدار و روحیه انقلابی مقابل آنها ظاهر خواهیم شد.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: برای مذاکره مجدد علاوه بر مسائل مطرح شده، حتماً باید تغییرات محسوس و ملموسی را از تغییر رفتار طرفین مذاکره مبتنی بر منافع ملی و عزت مردم ایران مشاهده کنیم وگرنه با روند قبلی بعید می دانم نتیجه‌ای حاصل شود.