شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#ماست#مذاکره#مجلس شورای اسلامی
گفت‌و‌گو|

بدون انجام تعهدات آمریکا میز مذاکره‌ جدیدی فراهم نمی‌شود/ امروز دیگر نوبت ماست

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که بخواهند در واقع بدون انجام تعهدات قبلی آمریکا، میز مذاکره جدیدی را فراهم کنند حتما با واکنش و برخورد مجلس مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات نوروزی مقام معظم رهبری پبرو تعهدات آمریکا در برجام گفت: آنچه که مسلم است این است که ما باید بتوانیم به تجربیات گذشته خودمان در تعاملات جهانی تکیه کنیم تا تجربه تلخ دیگری برای ما شکل نگیرد.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها هیچ زمانی از تاریخ نسبت به تعهدات خودشان وفادار نبوده و به آن‌ها عمل نکرده‌اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به واقع ما در موضوع برجام دچار تعجیل شدیم؛ یعنی ما باید به قدری جلو می‌رفتیم که به اندازه‌ای که به آن‌ها امتیاز دادیم بتوانیم از طرف مقابل امتیاز بگیریم.

پژمانفر اظهارداشت: ما ۱۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم اورانیوم به آن‌ها تحویل دادیم و درون راکتور‌ها بُتن ریختیم بنابراین آمریکای‌ها به هیچ وجه به تعهدات خود وفا دار نیستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی مسئولین زمانی در راستای اجرای برجام به ما می‌گفتند آمریکایی‌ها به تعهدات خودشان وفادار هستند، تاکید کرد: امروز همان افرادی که اینگونه موارد را ذکر می‌کردند باید بیایند و جواب بدهند که آمریکا به کدامیک از تعهدات خود عمل کرده است؟

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دیگر نوبت ماست، یعنی آمریکایی‌ها باید ابتدا به تعهدات خود عمل کنند و در صورتی که به تعهدات خود عمل کرده و ما راستی آزمایی کردیم، طبیعتا ما برای مباحث بعدی پای گفتگو با آن‌ها خواهیم بود که البته باید دانست آمریکایی‌ها هیچ موقع صادق نبوده‌اند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: کسانی که بخواهند در واقع بدون انجام تعهدات قبلی آمریکا، میز مذاکره جدیدی را فراهم کنند حتما با واکنش و برخورد مجلس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/