به گزارش برنا از شبکه تله سور آمریکای لاتین، «خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در گفت وگویی تلفنی با همتای سوری خود «فیصل مقداد» همکاری‌های دوجانبه و حمایت مشترک و صمیمانه دو کشور از یکدیگر را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

هر دو وزیر امور خارجه طی ارتباط تلفنی امروز (جمعه) اظهار داشتند: آمریکا و متحدانش از طریق پیشبرد قطعنامه‌های تحریمی و اقدامات یکجانبه در سازمان ملل،  به دنبال تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر ملت مظلوم ونزوئلا و سوریه هستند.

در همین راستا،  دو مقام ارشد کاراکاس- دمشق خواستار تقویت مناسبات دو کشور نزد سازمان‌های بین المللی و هماهنگ با کشورهای همسو شدند تا تمامی تلاش‌ها و منابع خود را در برابر سیاست‌های بدخواه غربی تجهیز کنند.

رئیس دیپلماسی ونزوئلا تصریح کرد: مردم و دولت ونزوئلا از مبارزه سوریه علیه تروریسم و مقاومت این کشور در برابر توطئه های خصمانه واشنگتن و دیگر قدرت های غربی حمایت می کند.

ارئاسا همچنین بر همبستگی تغییرناپذیر ونزوئلا با مردم سوریه و اعتماد به ظرفیت و توان داخلی این کشور برای بازسازی قلمرو خود تاکید کرد.

مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز به نوبه خود صلابت مردم ونزوئلا در برابر توطئه های خارجی به ویژه از سوی واشنگتن را ستود و اظهار داشت: سوریه با مردم ونزوئلا و رهبری این کشور برای مقابله با تمامی جوانب تهاجمی و تحریم های ظالمانه علیه کاراکاس اعلام همبستگی می‌کند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین در صفحه شخصی خود ضمن انعکاس این گفت‌وگوی تلفنی نوشت: صبح جمعه با برادرم «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه، درباره موضوعاتی همچون مقابله با زیاده‌خواهی‌های امپریالیستی، روابط دوجانبه و ضرورت تقویت چندجانبه‌گرایی در گروه دوستان برای دفاع از منشور سازمان ملل به بحث و تبادل نظر پرداختیم.