شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#هوای تهران#کنترل کیفیت

کیفیت هوای تهران همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس

آلودگی نمایه آلودگی هوا نمایه آلودگی هوای تهران هوای آلوده

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبح روز جمعه (۶ فروردین) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۶ فروردین) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد و گسیل گرد و خاک طی ساعات گذشته است.

در طول روز با افزایش ناپایداری جوی، رشد ابر و احتمال وقوع رگبار پراکنده شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با تداوم این وضعیت جوی تا اواخر وقت جمعه برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.با افزایش تندی باد تا صبح روز شنبه (۷ فروردین) انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار گیرد.

هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد وجود دارد.

طی روز وزش باد نسبتاً شدید از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و در مناطق مستعد سبب گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. با استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت شنبه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت ناشی از حضور گرد و خاک در جو دور از انتظار نخواهد بود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۱ بود وکیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۹ است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.