مجتبی کبیری در این خصوص که سال ۹۹ را به لحاظ حرفه‌ای چطور پشت سر گذاشته است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: سال ۹۹ سر تا سر پر از اتفاقات گوناگون و در همه جای دنیا قابل شهود بود. علاوه  بر آن ویروس کرونا موجب شد بسیاری از فعالیت‌های هنرمندان مخصوصاً اجراهای آن ها عقب افتاد و به نوعی ضرر بسیار شدیدی به همگان وارد کرد. در نهایت سال ۹۹ بر ما شُک وارد کرد و باید آغاز سال جدید را مبارک آغاز کنیم.

او در رابطه با این سوال که چه پیش بینی در خصوص حرفه ی خود برای سال آینده دارد بیان کرد: راستش پیش‌بینی خاصی ندارم اما تنها چیزی که می توانم بگویم این است که نسبت به هنرمندان کوتاهی شده است و مدیران ارشد برای سال بعد فکر چاره کنند.

این خواننده در پاسخ به این سوال که آیا کرونا علاوه بر ضرر  زدن وجه مثبتی هم داشته است یا خیر  خاطر نشان کرد: کرونا جز برای کاسبان هیچ وجه مثبتی برای دیگر افراد نداشته است.

کبیری در این باره که چگونه می شود سلیقه موسیقایی آسیب دیده مردم را برگرداند تصریح کرد: اول از همه باید از سوی مدیران کمک جدی به موسیقی و خوانندگان این عرصه شود تا آنها نیز از نظر محتوایی کار را بالا ببرند و از این طریق سلیقه موسیقایی مردم کم کم رو به روال عادی برگردد.

او در رابطه با این سوال که چرا ما در ترانه ها با وجود این همه شاعر و ادیب فرهنگی از مولانا تا حافظ و سعدی هنوز با اشعار بی محتوا و سخیف مردم را به سمت خودمان می کشانیم بیان کرد: در حقیقت این اتفاق در طی این سه چهار سال اخیر رخ داده است. در سال‌های قبل ترانه‌ها خوب و پر محتوا و به نوعی تاثیر گذار بودند و مردم استقبال می کردند اما در حال حاضر ترانه ها آن طور که باید شخصیت واقعی و سنگینی ندارند. در واقع کلمات تاثیر گذار نیستند و عامه مردم بیشتر به آثار محاوره‌ای گوش می‌سپارند. البته این نوع موسیقی تنها ظرف ۲۰ روز در خاطره ها می ماند و بعد از آن فراموش می شوند و از یادها می روند.

این خواننده در رابطه با این پرسش که آینده  موسیقایی مردمی که به این دسته از آثار گوش می سپارند و عادت می کنند به کجا می رود تصریح کرد: راستش آینده موسیقایی آن ها به سمت و سوی خوبی نمی رود، چرا که جامعه با افراد جوان نیز سر و کار دارد و آن ها بنابر سلیقه به این آثار روی می آورند. به همین دلیل ممکن است آینده موسیقایی آن ها به سمت و سوی خوبی نرود.

کبیری نظرش را در خصوص تیتراژ‌ سریال بیان کرد و گفت: خوانندگی برای تیتراژ سریال ها از قدیم وجود داشته است و من نیز خود چندین تیتراژ خوانده ام. به نظر من باید بنابر ژانر  و  سبک اثر موسیقی انتخاب شود، در واقع اگر فیلم یا سریال ها اجتماعی یا ملودرام بودند از موسیقی پاپ استفاده شود ولی اگر اثر تولید شده تاریخی بود بهتر است از ترانه های اصیل و سنتی استفاده کرد.

او در پاسخ به این سوال که تلویزیون چقدر در دیده شدن خوانندگان موثر است خاطر نشان کرد: سینما و تلویزیون یک تصویری برای دیدار مجدد هنرمند است. به هر حال این نوع دیده شدن خیلی خوب است و به نظر من کاری که در خور هنرمند باشد، از هر لحاظ خوب است. اما اگر کارها کلیشه‌ای باشند، مناسب نیستند.

او در این باره که تلویزیون چقدر می تواند در خانه ماندن مردم موثر باشد خاطرنشان کرد: موسیقی یکی از بی نظیرترین هنرها است. در واقع موسیقی اگر در جامعه وجود نداشته باشد کار از کار پیش نمی‌رود و می توان گفت موسیقی به نوعی حیات بشر است.

کبیری نظرش را در مورد کنسرت های آنلاین در عید بیان کرد و گفت: به نظر من اگر مسئولین بتوانند در این پیام از هنرمندان موسیقی، چه کسانی که دیگر فعالیت آنچنانی ندارند و چه افرادی که هنوز مشغول کار هستند استفاده شود، اتفاق مبارکی است و مردم اشتیاق بیشتری برای تماشای کنسرت های آنلاین پیدا می کنند.

او نظرش را در خصوص افرادی که پول می دهند و تیتراژ می خوانند اینگونه بیان کرد: راستش این موضوع قبلا هم مطرح شده بود و تازگی ندارد. عده ای از افراد پول به تهیه کنندگان و کارگردانان می دهند تا برای تیتراژ سریالی خوانندگی کنند، راستش این اتفاق افتاده است و منکر چنین چیزی نمی شوم.

او با توجه به این سوال که چقدر اهل فضای مجازی است: آیا خطرناک است یا کمک حال؟ بیان کرد: فضای مجازی می تواند آدمی را به مخاطره بیندازد. اما موضوع دیگر این است که حضور سلبریتی ها در فضای مجازی از طرفی می‌تواند خوب و از طرفی نیز ممکن است خطرناک باشد اما اگر قرار باشد این فضا باعث شود داستان های خاصی به وجود بیاید و افراد به دشمنی هم بپردازند اصلا خوب نیست.

او در این رابطه که در مواقع تنهایی به کدام یک از موسیقی ها روی می‌آورد خاطرنشان کرد: فضای کاری من بیشتر پاپ است و خود نیز به این موسیقی روی می آورم.

مجتبی کبیری در پایان و در این خصوص که اثر جدیدی در دست دارد یا خیر و اینکه چه برنامه‌ای برای سال ۱۴۰۰ دارد اظهار کرد: در قبل از کرونا روی چندین اثر جدید کار کرده بودم اما کامل نشده بودند. امسال نیز حدود ۳ الی ۴ کار در دست دارم که خدا را شکر آثار خوبی هستند و جدا از این ها ترانه و تِرَک هایی با مجوز در دست دارم که هنوز وارد جامعه موسیقی نکرده‌ام. آخرین اثر من به نام «امپراطور» است که به صورت رسمی مجوز دارد و از سایت ها پخش شده است و خدا را شکر که تا کنون مورد پسند مردم واقع شده است.