شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میانمار

کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر از آغاز کودتای نظامی میانمار


کشته شدن بیش از 300 نفر از آغاز کودتای نظامی میانمار

آمارهای گروه های حقوق بشری و رسانه های خبری نشان می دهد از آغاز کودتای نظامی میانمار در اول فوریه تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سخنگوی ارتش میانمار اعلام کرده است که از آغاز کودتای نظامی تاکنون بیش از 164 نفر از معترضان و 9 نیروی امنیتی جان خود را از دست داده‌اند ولی آمارهای گروه‌های حقوق بشری و رسانه‌های خبری نشان می‌دهد تاکنون بیش از 300 نفر از معترضان در درگیری‌های خونین میانمار جان باخته اند.

بر اساس این گزارش ،گروه‌های حقوق بشری تاکید کرده‌اند که 90 درصد قربانیان ناآرامی‌های میانمار با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند و یک چهارم آنها نیز با شلیک گلوله به سر جان خود را از دست داده‌اند.

سرکوب اعتراضات سراسری در میانمار علیه کودتای نظامی فرماندهان ارتش با واکنش نه چندان قاطع کشورهای غربی روبرو شده است. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تحریم‌هایی را علیه ارتش میانمار اعمال کرده‌اند. برخی کشورهای همسایه میانمار نیز استفاده از نیروی کشنده و مرگبار علیه معترضان را محکوم کرده‌اند.

انجمن کمک به زندانیان سیاسی در این باره اعلام کرد: جنایت علیه بشریت هر روز در میانمار اتفاق می‌افتد. از آغاز کودتای نظامی تاکنون بیش از 3 هزار نفر بازداشت شده‌اند. تا 25 مارس نیز بیش از 320 نفر در اعتراضات میانمار کشته شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد 25 درصد کسانی که با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند، هدف اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام /