شهرخبر

برترین پاس گل دهندگان در قرن ۲۱ +عکس

برترین پاس گل دهندگان در قرن 21/مسی با اقتدار در صدر

فهرستی از برترین بازیکنانی که بیشترین پاس گل را در قرن ۲۱ برای هم‌تیمی‌های خود فراهم کرده‌اند، منتشر شده است.

به گزارش مشرق، فهرستی از برترین بازیکنانی که بیشترین پاس گل را در قرن ۲۱ برای هم تیمی‌های خود فراهم کرده‌اند، منتشر شده است که در صدر این لیست نام فوق ستاره آرژانتینی، لیونل مسی دیده می‌شود.

مسی که در عرصه گلزنی یکی از برترین بازیکنان فوتبال جهان به شمار می‌رود، نشان داده است که در زمینه پاس گل هم بی همتا است و با فاصله زیاد از بسیاری از هافبک‌ها تراز اول فوتبال جهان ایستاده است.

ستاره بارسلونا موفق شده در قرن بیست و یکم، ۳۰۹ پاس گل را برای نفراتی که کنار وی بازی می‌کنند مهیا کند.

در رده دوم این فهرست یک آرژانتینی دیگر به نام آنخل دی ماریا حضور دارد، هافبک شکننده‌ای که در تیم‌های رئال مادرید، منچستر یونایتد و پاری سن ژرمن بازی کرده و اگر مصدومیت پرتعداد برای او رقم نمی‌خورد می‌توانست آمار خود را بهبود ببخشد.

جایگاه سوم در اختیار مسعود اوزیل هافبک آلمانی باشگاه آرسنال انگلیس قرار دارد. ستاره ترک تبار سابق آرسنال که حالا برای فنرباغچه بازی می‌کند، مدت‌ها از ترکیب توپچی‌ها دور بود و شاید اگر می‌توانست همچنان خود را در سطحی که در رئال و ابتدای حضور در لندن نشان می‌داد، حالا در صدر برترین پاس گل دهندگان فوتبال جهان قرار داشت.

مکان چهارم را کریس رونالدو با ۲۳۸ پاس گل به خود اختصاص داده است. فوق ستاره پرتغالی یکی از باثبات ترین فوتبالیست‌های قرن جاری به شمار می‌رود که موفق شده است علاوه بر گلزنی و قرار گرفتن در صدر فهرست برترین گلزنان،‌در پاس گل هم بدرخشد.

لوئیس سوارز ستاره اروگوئه‌ای و فعلی اتلتیکو مادرید که در تیم‌های بارسلونا و لیورپول هم درخشیده است با ۲۳۷ پاس گل رده پنجم را در اختیار دارد.

بازیکنانی نظیر ژاوی هرناندز با ۲۳۶ پاس گل، سسک فابرگاس با ۲۳۴ پاس گل، فرانک ریبری با ۲۳۲ پاس گل، توماس مولر با ۲۳۷ پاس گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

*فهرست برترین پاس گل دهندگان به شرح زیر است:

برترین پاس گل دهندگان در قرن ۲۱ +عکس

منبع: فارس