به گزارش برنا؛ مسعود سلیمانی درخصوص عملکرد فدراسیون اسکواش در سال 99 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا توضیحاتی را ارائه داد.

- سال 99 برای فدراسیون اسکواش چطور بود؟

هرچند سال 1399 برای شخص من رئیس فدراسیون یکی از بدترین سال های عمرم بود اما هرچه برای من بد بود برای اسکواش بهترین ها حاصل شد و هرچند کرونا بهانه ای شد برای آنانی که فراغت و گوشه گزینی کنند، برای فدراسیون اسکواش یکی از پرکارترین سال ها شد. دستاوردهای 99 چیزی نبود که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد. از جذب منابع 10 میلیارد تومانی برای خانه دار شدن اسکواش که به سرعت در حال احداث در مجموعه انقلاب است از طریق بخش خصوصی به عنوان شریک مدنی فدراسیون گرفته تا پویش های موفق فرهنگی، تبلیغی، ورزشی، استعدادیابی و جذب سرمایه های انسانی با سرمایه اجتماعی بالا و فعالیت های اردویی و رویدادهای رقابتی در ورزش های اسکواش و پدل و میزبانی هایی با رنکینگ جهانی و تسویه همه بدهی های مالیاتی و فردی و شرکت توسعه از این نوع اقدامات بود.

- لیگ امسال به چه شکل برگزار شد؟

پس از رایزنی های بسیار با ستاد مبارزه با کرونا و اخذ مجوز در برگزاری فیزیکی رویدادها که ابتدا موفق شدیم در پدل و سپس در اسکواش دریافت کنیم در دی ماه توانستیم جام ستارگان موفق پدل مردان و زنان ایران را برای نخستین بار طراحی و با جایزه نقدی برگزار کنیم و در بهمن ماه با تاخیر چند ماهه لیگ های برتر و دسته یک مردان و زنان را در پایتخت در هفته اول برگزار و تا خرداد ادامه دارد که میزبان مراسم اختتامیه همه لیگ های بانوان و مردان استان یزد فولاد آلیاژی ایران تعیین شد و شرایط بسیار خوبی بر سازمان لیگ و فدراسیون حاکم است.

- حمایت وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون شما چطور بوده است؟ 

مگر می شود بدون حمایت متولیان ورزش ایران فدراسیونی موفق عمل کند؟ در اینجا تریبونی دارم که باید از وزیر محترم و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بابت همه عنایات مالی و تسهیلاتی و تشکیلاتی از مجموعه اسکواش قدردانی کنم.

- به نظرتان در زمینه استعدادیابی موفق عمل کردید؟ 

در استعدادیابی با قوت همچنان رتبه سوم کشور را به دوش می کشیم که با اقدامات صورت گرفته در تیم جدید مدیریتی استعدادیابی فدراسیون در ارزیابی حوزه دکتر مبینی و نهایتا دکتر علی نژاد به کمتر از رتبه یک فکر نمی کنیم چون در این فدراسیون استعدادیابی سیاست تکلیفی ما به هیات ها است.

- توصیه شما به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی چیست؟ 

هرچند روزهای سختی را سپری می کنیم اما مردم باز هم پروتکل ها رعایت کنند چرا که هیچ چیزی بالاتر از سلامتی نیست. 4/5