شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#رئیس جمهور

مشاور اشرف غنی: طرح صلح دولت بر انتقال قدرت از طریق انتخابات تاکید دارد


مشاور اشرف غنی: طرح صلح دولت بر انتقال قدرت از طریق انتخابات تاکید دارد

مشاور رئیس جمهور افغانستان گفت که طرح صلح دولت بر انتقال قدرت از طریق انتخابات تاکید دارد و تقسیم قدرت بین چند شخصیت سیاسی کشور را به بی‌ثباتی می‌کشاند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «وحید عمر» مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان و رئیس اداره ارتباطات عمومی و استراتژیک ریاست‌جمهوری این کشور با تایید ایجاد طرح صلح دولت گفت که این طرح یک نقشه‌ راه برای صلح افغانستان است و در پاسخ و یا رد و تأیید «نقشه‌ دیگران» نیست.

وی در تشریح این طرح گفت: نقشه راه دولت افغانستان برای رسیدن به صلحی است که ابعاد مختلف روند صلح افغانستان را دربر می‌گیرد و یکی از مسائلی که در آن طرح شده موضوع انتقال قدرت از طریق آرای مردم است.

عمر افزود که اشرف غنی بر این باور است که هر نوع انتقال قدرت از راه غیردموکراتیک که بر مبنای آرای مردم نباشد، نه تنها باعث تامین صلح عادلانه و پایدار در کشور نمی‌شود، بلکه خطر بی‌ثباتی بیشتر در افغانستان را افزایش می‌دهد.

مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان با اشاره به طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در این کشور نیز گفت: مردم افغانستان صلحی که بین چند نخبه صورت گیرد و دولتی که میان چند نخبه سیاسی تقسیم شود را نخواهند پذیرفت.

به گزارش «اطلاعات روز»، وی همچنین تاکید کرد که چنین طرحی «باعث بی‌ثباتی بیشتر در افغانستان می‌شود».

عمر ادامه داد: هر اقدامی که درباره صلح افغانستان صورت می‌گیرد، باید اصل مشارکت مردم در تصمیم‌گیری در مورد این روند و نیز چگونگی ساختار آینده دولت در آن مدنظر گرفته شود.

انتهای پیام/.