شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#واشنگتن#مسکو#سفیر روسیه

آناتولی آنتونوف:

سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران‌کننده است

سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران‌کننده است

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد: سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز پنجشنبه پس از نشستی با قانونگذاران کشورش اعلام کرد: من برای مشورت، تحلیل و گفتگو درباره آینده (روابط روسیه و آمریکا) فراخوانده شدم تا ببینیم چه اقداماتی باید انجام شود تا روابط ما به طور کامل در پرتگاه قرار نگیرد. اوضاع کنونی در جهت منافع ما نیست.

سفیر روسیه در آمریکا در این باره گفت: دو کشور باید بر مسایل خاصی از قبیل مبارزه با چالش ها و تهدیدات مشترک تمرکز کنند. من متوجه نگرانی شما از سطح کنونی روابط میان مسکو و واشنگتن هستم.

این در حالیست که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه هفته گذشته از فراخوانی سفیر کشورش از واشنگتن برای پاره‌ای از مشورت‌ها خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص علت این فراخوانی اعلام کرد که مسکو در صدد است تا چشم انداز روابط آینده خود با واشنگتن را مشخص کند.

ماریا زاخارووا اضافه کرد که روسیه به جلوگیری از تضعیف غیرقابل بازگشت روابط میان دو کشور علاقه مند است و لذا در تلاش است تا راه‌های بهبود روابط آمریکا و روسیه را هموار سازد.

گفتنی است که دولت روسیه در پی اتهامات بی اساس و اثبات نشده واشنگتن مبنی بر مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در شبکه خبری «ABC» که گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را «یک آدمکش» می‌داند، سفیر خود را از واشنگتن فراخواند.