شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#واشنگتن

افشای استراتژی واشنگتن در عراق و لزوم فشار برای خروج نظامیان آمریکایی


افشای استراتژی واشنگتن در عراق و لزوم فشار برای خروج نظامیان آمریکایی

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به استراتژی آمریکا در عراق بر ضرورت فشار مردمی و پارلمانی برای خروج نظامیان آمریکایی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز پنجشبنه اعلام کرد که استراتژی آمریکا درباره عراق باقی نگه داشتن نیروهایش برای مدت طولانی است و پارلمان عراق باید به دولت برای اجرای مصوبه مربوط به خروج نظامیان آمریکایی فشار وارد کند.

وی افزود: مواضع مسئولان دولت آمریکا که هرازگاهی مطرح می‌شود خواه از سوی مقامات وزارت خارجه این کشور یا مقامات پنتاگون درباره سرنوشت نظامیان آمریکایی، بیانگر ماندن این نیروها و اینکه این نیروها رکن اساسی و استراتژی آمریکا در منطقه است.

جابر تاکید کرد: مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نظامیان آمریکایی به فشار مردمی و پارلمانی برای اجرایی شدن نیاز دارد و اینکه جدول واقعی و نه کلامی یا اظهار نظر صرف که اثری ندارد، تدوین شود.

وی افزود: دلبستن به دولت بدون هیچ فشاری مشکلی را حل نخواهد کرد.

از سوی دیگر «حسین الیساری» نماینده فراکسیون سند ملی در پارلمان عراق هم ضمن ابراز تاسف از اجرایی نشدن مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از دولت عراق خواست که علت عدم اجرای آنرا به اطلاع پارلمان برساند.

وی افزود: ضعف عملکرد دولت سبب نادیده گرفته شدن حاکمیت عراق از سوی آمریکا شده است. ایالات متحده آمریکا از ضعف دولت برای افزایش نیروهایش به بهانه آموزش و تجهیز ارتش عراق سوء استفاده می‌کند.

الیساری گفت: توجیه و بهانه‌های آمریکایی‌ها برای ماندن در عراق قابل توجیه نیست  و غیرمنطقی است.

خبر دیگر از عراق اینکه «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی عراق امروز در راس هیاتی به موصل رفت.

انتهای پیام/