به گزارش برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با پایان سال 1399، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گزارشی از اقدامات و فعالیت های این معاونت را در سالی که گذشت، ارائه کرد.

فرامرزیان در ابتدا ضمن تبریک سال 1400 و ورود به قرن جدید گفت: از خدا می خواهم سال جاری، سالی پر از موفقیت برای جوانان کشور همراه با مدال های رنگارنگ باشد. ۹۹ سالی پر از سختی، تنگنا و البته حرکت بود. امیدوارم ماحصل تلاش های من و همکارانم در روند فعالیت ورزشی کشور آثار مثبتی را به جای گذاشته باشد.


وی با اشاره به پرداختی های وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته اظهار کرد: سال ۹۹ یکی از سال های پر پرداخت در طول مدت فعالیت اینجانب در وزارت ورزش و جوانان بود. بالغ بر ۲۰۰ میلیارد پرداختی به فدراسیون‌های ورزشی داشتیم که به واسطه آن فدراسیون‌ها بین ۸۵ تا ۹۰ درصد از سهم اعتباری خود را دریافت کردند. ۵۳ میلیارد تومان نیز به عنوان پاداش قهرمانان، باقی مانده از سال ۹۷ و ۹۸ را پرداخت کردیم. از سرفصل های دیگر می توان به کمک‌های فنی و اعتباری و اشتغال جوانان اشاره کرد که بیش از ۸۰ میلیارد تومان از سر جمع اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و دو برابر این مبلغ را بانک های عامل تامین اعتبار کردند.

فرامرزیان جذب بخش خصوصی برای مشارکت و تکمیل در پروژه های ورزشی را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و اظهار کرد: در سر جمع برنامه‌هایی که برای این اتفاق پیش‌بینی شده بود حدود ۷۴ میلیارد در نظر گرفته شده که نهایتاً بیشتر از این مبلغ مشارکت داشتیم. بر اساس تبصره 19 موفق شدیم وام هایی که برای فعالیت های مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده بود را جذب کنیم. البته در بعضی از بخش ها که جذابیت کافی وجود نداشت این اتفاق رخ نداد.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به دیگر اقدامات این معاونت پرداخت و افزود: کلیه اقدامات مربوط به بهسازی، امنیت فضاها، پدافند غیر عامل و بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی وفق مقررات تامین اعتبار شد. ضمن این که برای تکمیل پروژه های ملی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ۶۰ میلیارد تومان کمک کرده‌ایم تا این پروژه ها بر اساس زمان بندی تعیین شده، افتتاح شوند.

وی به کسب رتبه دوم وزارت ورزش و جوانان در ارائه خدمات دولت اکترونیک اشاره و افزود: در بخش منابع انسانی، مکانیزم‌های فعالیت و تامین اعتبار کارکنان را به بهترین نحو انجام دادیم. در حوزه فناوری نیز تمام تلاش خود را علیرغم ضعف در زیرساخت‌ها به کار گرفتیم وبا همین بضاعت کم دومین رتبه را در ارائه خدمات دولت الکترونیک در بین وزارتخانه‌ها به خود اختصاص دادیم.

برگزاری بیش از ۸۰۰ وبینار در قالب مجامع، جلسات و... که به صرفه جویی ۶ میلیارد تومانی منجر شد از دیگر اتفاقاتی بود که فرامرزیان به آن اشاره کرد و گفت: این اتفاق بزرگی در دوره شیوع ویروس کرونا بود که توانستیم علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها از فضای مجازی برای ارتباط بین فدراسیون ها و ادارات کل استان ها استفاده کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اقدامات معاونت متبوع خود جهت رفع مشکل مالیاتی فدراسیون ورزشی بیان داشت: به منظور رفع بدهی مالیاتی فدراسیون ها تعاملاتی را با سازمان مالیاتی و کمیته ۲۵۱ مکرر برقرار کردیم و مجموعه اطلاعات فدراسیون ها را در قالب لایحه بارگذاری کردیم. امیدواریم با تعاملاتی صورت گرفته و همکاری فدراسیون ها بتوانیم مشکل مالیات های علی الراس شده را در فدراسیون ها برطرف کنیم.


فرامرزیان درباره حسابداری تعهدی بر خط و فراگیری آن در فدراسیون های ورزشی تصریح کرد: سال گذشته حساب‌های فدراسیون ها را در قالب کدهای قانونی در اختیار بانک مرکزی قرار دادیم و در راستای رعایت اصل شفاف ‌سازی حسابداری تعهدی برخط را در همه فدراسیون‌ها فعال کردیم. عملیات حسابداری تعهدی بر خط با هدف قابل رویت بودن خط بودجه و منابع مالی در پنج فدراسیون عملی شده است و تا پایان اردیبهشت در همه فدراسیون ها انجام خواهد شد.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان یکی دیگر از اقدامات این معاونت را انجام اقدامات لازم برای حضور استقلال و پرسپولیس در بازار بورس عنوان و اضافه کرد: یکی از عواملی که مانع حضور این دو باشگاه در بازار بورس بود عدم شفافیت در عملیات مالی، به روز رسانی و مشکلات جریان حسابرسی های مالی بود که خوشبختانه با همکاری دست اندرکاران امر، سازمان خصوصی سازی و سازمان حسابرسی انجام شد. تلاش کردیم شفاف ترین و قانون ترین شکل ممکن برای ارائه گزارش های مالی این دو باشگاه تنظیم کنیم.با این اقدامات اطمینان خاطری برای شورای بورس فراهم شد که در سال آینده این دو باشگاه را یا در بازار پایه و یا در بازار دوم ارائه دهد.