شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#ارتش

نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در صحرای دیرالزور


نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در صحرای دیرالزور

منابع سوری از حملات داعش به مواضع ارتش سوریه در صحرای دیرالزور و مقابله کوبنده ارتش سوریه و متحدانش با این حملات و وارد کردن تلفات و خسارات سنگین به باقیمانده‌های داعشی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: تروریست‌های داعشی حملاتی به مواضع ارتش سوریه در صحرای دیرالزور در نزدیکی جاده بین المللی منتهی به دمشق انجام دادند.

این منبع بیان کرد: نیروهای ارتش سوریه و متحدانش نبردی سنگینی با داعش در این منطقه انجام دادند و ادوات تکفیری‌ها را منهدم کردند.

منبع نظامی سوری به حملات جنگنده‌های سوری و روسی به استحکامات داعش در عمق صحرا و هلاکت شماری از تروریست‌ها اشاره کردند.

گلوله باران مواضع تروریست‌ها در جنوب ادلب به دست ارتش سوریه

ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در حومه جنوبی ادلب و اطراف «قلیدین» و «العنکاوی» در «سهل الغاب» در شمال غربی حماه زیر آتش قرار داد.

منابع سوری اعلام کردند که در خطوط تماس در «سهل الغاب» تبادل آتش سنگین میان تروریست‌ها و ارتش سوریه درگرفت.

دو کشته بر اثر انفجار مین در حماه

یک منبع وابسته به پلیس حماه از کشته شدن دو غیرنظامی بر اثر مین‌های برجای مانده از داعش منطقه «وادی العذیب» در حماه اشاره کرد.

درگیری شبه نظامیان آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به ترکیه در حومه حلب

منابع سوری از درگیری میان شبه نظامیان وابسته به آمریکا موسوم به «قسد» با شبه نظامیان وابسته به ترکیه در محور «کفرکلبین» در حومه «اعزاز» در حومه استان حلب که طی آن طرفین به تبادل آتش پرداختند، خبر دادند.

همزمان حملات ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به شهرک «عین عیسی» در حومه الرقه ادامه یافت.

منابع نظامی سوری با اشاره به حملات راکتی ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به روستای «الهوشان» در حومه شهرک «عین عیسی» اعلام کردند که این حملات تلفاتی به دنبال نداشته است.

ورود محموله جدید آمریکایی از عراق به سوریه

سانا گزارش داد: نیروهای اشغالگر آمریکایی حامی شبه نظامیان قسد در ادامه نقض قوانین بین المللی، ستونی متشکل از 80 محموله به پایگاه غیرقانونی خود در حومه حسکه از شمال عراق منتقل کردد. شبه نظامیان قسد این محموله ها را اسکورت می‌کردند.

واکنش شدید دمشق به پیش نویس حقوق بشری انگلیس

«حسام الدین آلا »نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به پیش نویس انگلیس تحت عنوان «وضعیت حقوق بشر در سوریه» و تجدید یک ساله فعالیت کمیته موسوم به تحقیق بین المللی گفت: کشورهای حامی گروه‌های تروریستی و آنانی که بخشی از اراضی سوریه را اشغال و تدابیر ظالمانه علیه ملت سوریه اعمال کرده‌اند که در حد جرایم ضدبشری در سایه شیوع کروناست؛ صلاحیت اخلاقی و سیاسی برای انجام تصمیمات درباره سوریه را ندارند به ویژه که آنها اقدام سیاسی در سوریه را به شروط سیاسی و در راستای افزایش رنج سوری‌ها، منوط کرده‌اند.

کشور سوریه , داعش | گروه تروریستی داعش ,

آلا بیان داشت: بریتانیا که حامی اصلی این پیش نویس است طی ده سال در گذشته عامل اصلی در وارونه جلوه دادن اوضاع در رسانه و فرافکنی سیاسی ضد دولت سوریه بود.ه است.

وی افزود: انگلیس به عنوان حامی اصل پیش نویس، طی ده سال از بحران سوریه نقش فعالی در جعل شواهد و ترویج حملات رسانه‌ای و سیاسی ضد دولت سوریه داشته است. انگلیس با آنچه کمیته تحقیق بین المللی خوانده می‌شود در راستای تعمیق بحران سوریه و تثبیت دودستگی حرکت کرده است.

آلا بیان کرد: اظهارات یکی از اعضای در چند روز قبل به «سی ان ان» گواه جدیدی بر ادامه حملات سیاسی برنامه ریزی شده به دولت سوریه است.

وی گفت: ادعاهای مربوط به حمایت از راهکار سیاسی و توقف رنج ملت سوریه و احترام به تمامیت ارضی سوریه با مضمون پیش نویس طرح انگلیس که بر تشویق علیه دمشق است، همخوانی ندارد زیرا اقدامات دولت سوریه را نادیده انگاشته است.

آلا بر مخالفت شدید سوریه با این پیش نویسی سیاسی مبتنی بر اتهامات علیه دولت سوریه تاکید کرد و گفت: تدوین کنندگان این پیش نویس میلیون‌ها دلار برای حمایت مالی و ترویج آن در راستای هجمه های سیاسی و رسانه‌ای علیه دولت سوریه هزینه کرده‌اند.

انتهای پیام/