شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#حقوق بشر

سازمان ملل تهدید بازرس پرونده خاشقجی توسط مقام‌های سعودی را تایید کرد


سازمان ملل تهدید بازرس پرونده خاشقجی توسط مقام‌های سعودی را تایید کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل رسما دقت اظهارات منتشر شده از سوی کارشناس و بازرس مستقل خود از سوی مقام‌های سعودی را تایید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه رسما دقت و درستی اظهارات کارشناس مستقل خود که مسئول تحقیقات پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی بوده است را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش بازرس ویژه سازمان ملل پیش از این گفته بود که یک مقام ارشد سعودی او را تهدید به مرگ کرده است.

اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل برای کشتارهای خودسرانه، به گاردین گفته است که از سوی یک مقام سعودی تهدید به مرگ شده است.

خانم کالامارد تحقیقاتی را درباره پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی انجام داده است.

وی در این باره گفت: در ژانویه 2020 میلادی توسط یکی از همکارانم در سازمان ملل این هشدار و تهدید به من منتقل شد. یک مقام سعودی در خلال نشست مقام های ارشد سازمان ملل در ژنو، تهدید کرده است که "کالامارد مراقب خودش باشد.

وی افزود: یک تهدید به مرگ. این چیزی است که از محتوای این پیام فهمیده می شود.

روپرت کلویل سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در این باره گفت: ما تایید می کنیم که جزئیات مطلب منتشر شده در گاردین درباره تهدید به مرگ خانم اگنس کالامارد، دقیق و درست است.

وی افزود: دفتر حقوق بشر سازمان ملل خانم کالامارد و همین طور شورای امنیت سازمان ملل و مقام ها را نسبت به این تهدید مطلع کرده است.

پس از آنکه مقام های سازمان ملل نسبت به این تهدید هشدار داده و ابراز نگرانی کردند، سایر مقام های سعودی سعی کردند تا به مقام های سازمان ملل اطمینان دهند که این تهدید را جدی نگیرند.

کالامارد تصریح کرد: در جریان نشست دیپلمات های ارشد سعودی با مقام های سازمان ملل در ژنو، مقام های سعودی به شدت از روند تحقیقات سازمان ملل درباره پرونده قتل خاشقجی انتقاد کردند. مقام های سعودی این ادعا را مطرح کردند که دولت قطر به کالامارد پول داده است.

گزارش 100 صفحه ای کالامارد که در 2019 میلادی منتشر شد نشان می دهد که شواهد معتبری وجود دارد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به همراه سایر مقام های ریاض، در قتل خاشقجی دست داشته است. دولت سعودی بارها این ادعا را رد کرده است.

انتهای پیام/