شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

خبرگزاری فرانسه:

600 معترض از سوی دولت آزاد شدند!

به گزارش منیبان، یک مقام ارشد زندان مینمار به خبرگزاری فرانسه گفت: ما امروز ۳۶۰ مرد و ۲۶۸ زن را از زندان ایسین در شهر یانگوم آزاد کردیم.

رسانه های محلی تصاویری از زندانیان در اتوبوس ها را به تصویر کشانند که با دستان خود نشانه مقاومت در برابر جنبش ضد کودتا را نشان داده و به خانه های خود بازمی گردند.

آزادی زندانیان در حالی صورت می گیرد که فعالان خواستار "اعتصاب خاموش" در سراسر میانمار در روز چهارشنبه شدند و خیابان ها در شهرهای یانگون و نایپیداو خالی از معترضان است.

میانمار از زمان کودتای ۱۳ بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند اما اعلام حکومت نظامی گسترده در شهر یانگون نشانه ای از عزم رهبران نظامی برای اداره گسترده تر امور امنیتی با سربازان ارتش بجای نیروهای پلیس است.

ادامه اعتراضات و سرکوب ها در حالی است که ساماندهی تظاهرات و همچنین پوشش تصویری اعتراضات توسط شهروند-خبرنگاران به علت قطع اینترنت موبایل دشوار شده، هر چند هنوز ارتباط اینترنتی از طریق غیرموبایل امکان پذیر است. قطع خدمات اینترنت موجب به تاخیر افتادن جلسه استماع برای محاکمه "آنگ سان سوچی" رئیس برکنار شده دولت شد که قرار بود از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود