امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو درباره وضعیت این رشته در سالی که گذشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: سالی که گذشت به خاطر وضعیتی که کرونا به وجود آورد سال بسیار سختی را برای ورزش و ورزشکاران رقم زد. در ادامه هم فدراسیون ووشو به دلیل لغو تمامی مسابقات بین المللی مجبور شد سیاست های خود را تغییر بدهد. سالی پر از محدودیت را در واقع سپری کردیم. چهار ماه اول سال به خاطر انتخابات ریاست فدراسیون فعالیتی در بخش آموزش و ... نداشتیم. پس از آن و مشخص شدن تکلیف ریاست فدراسیون چرخه آموزشی دوره های مختلف را آغاز کردیم و برنامه ریزی های خوبی شکل گرفت تا موفقیت های طی شده در این رشته را ادامه دهیم. خوشبختانه ما در این سال در بخش آموزشی بسیار فعال بودیم.

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که بود برنامه ریزی را بیشتر روی توسعه ورزش همگانی گذاشتیم و در این خصوص هم گام های خوبی را برداشتیم. طرح ها و چالش ها مختلفی راه اندازی کردیم که با استقبال خوبی همراه شود. الان هم به ویژه برای روستاها برنامه ویژه تری داریم. استعدادیابی جزو برنامه هایمان است که تلاش خواهیم کرد در این زمینه هم گام های خوبی را برداریم.

صدیقی با اشاره به مسابقات لیگ در سه ماه پایانی سال گفت: مسابقات لیگ را در دو بخش مردان و زنان داشتیم. مسابقات شکل متفاوتی داشت ولی بازخورد خوبی گرفتیم. ملی پوشان پس از یک سال دوری خودشان را در این مسابقات محک زدند که اتفاق خوبی بود. در تلاش بودیم که مسابقات تالو را هم برگزار کنیم که محدودیت ها جدی تر و موکول شد به سال آینده. در مجموع نیمه اول سال خیلی خلوت بودیم ولی نیمه دوم را بهتر شروع کردیم. امسال تلاش خواهیم کرد با قدرت بیشتر و بهتری برنامه ها را ادامه دهیم.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان درمورد اتفاقات تلخ این رشته در سال 99 گفت: اتفاق خیلی تلخی نداشتیم اما اعلام خبر دوپینگ یکسری ووشوکار کام مان را تلخ کرد. قطعا برای جلوگیری از این اتفاق ها برنامه ریزی بهتری خواهیم داشت اما بهتر می دانید که یک پای دوپینگ خود ورزشکاران هستند که باید حواس شان در استفاده از مکمل ها و رژیم های غذایی بیشتر جمع باشد. 4