شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#سال 99#تراکتور#شبیه#لیگ برتری

تراکتورِ مدل ۹۹، همان همیشگی؛ محله برو بیا!


تراکتورِ مدل 99، همان همیشگی؛ محله برو بیا!

تراکتور در سال ۹۹ همانند گذشته بود؛ تیمی با تغییرات فراوان که بیشتر شبیه «محله برو بیا» بود تا یک تیم لیگ برتری در سطح اول فوتبال ایران.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، «تغییر» تنها واژه ثابت تراکتور در سال‌های اخیر از جمله 99 بود. واژه‌ای که در یکی دو سال اخیر با نتایج سینوسی برای پُرشورها همراه بوده و حالا هواداران این تیم امیدوارند در سال 1400 دعای «حول حالنا الی احسن الحالِ» لحظه تحویل سال‌، حداقل برای باشگاه‌شان اجابت شود.

تراکتور سال 99 را با سرمربیگری ساکت الهامی آغاز کرد و فصل گذشته لیگ برتر را با جایگاه چهارمی به پایان رساند. این تیم در شهریورماه با شکست استقلال و قهرمانی در جام حذفی یکی از «جام‌های فلزی» فوتبال ایران در سال گذشته را به خانه برد، اما این موفقیت هم دلیلی برای ثبات نیمکت «پُر شورهای پُر تغییر» نبود و تراکتور دو ماه بعد فصل جدید را با علیرضا منصوریان استارت زد.

ماجراجویی منصوریان و تراکتور اما بیش از 5 هفته طول نکشید و خیلی زود منصوریان هم با یک باخت، یک پیروزی و سه تساوی تبریز را ترک کرد تا هدایت تراکتور این‌بار به مسعود شجاعی سپرده شود. مربی - بازیکنی که با وجود حمایت قاطع زنوزی در هفته‌های اول، بیش از 10 هفته در این پُست دوام نیاورد و با پنج برد، یک تساوی و چهار باخت نیمکت این تیم را به رسول خطیبی سپرد تا او به‌عنوان چهارمین سرمربی در سال 99 و نهمین سرمربی تراکتور در سه فصل اخیر، سکان هدایت سرخ‌پوشان تبریزی را بر عهده بگیرد.

تیم فوتبال تراکتور تبریز , فوتبال ,

علاوه بر بحث سرمربیگری، باشگاه تراکتور در طول سه سال گذشته و از زمان حضور زنوزی در این باشگاه تغییرات مدیریتی فراوانی را نیز به خود دیده و از الیاسی (در دو برهه مختلف)، درودگر، اسدی و بهتاج گرفته تا صادقیان، سهرابی، علیپور و سیاح حضور در پشت میز مدیریتی این باشگاه پُر هوادار را تجربه کردند، اما هیچ‌ یک از این تغییرات دوای درد پُر شورها نبود. البته نباید از تغییرات متعدد در پست‌های دیگر از جمله معاونت ورزشی باشگاه هم به سادگی گذشت.

 آنچه این روزها تراکتور بیش از هر چیز دیگری به آن نیاز دارد، «ثبات و آرامش» است، اتفاقی که در سال‌های اخیر در این باشگاه رخ نداده تا تراکتور به «محله برو بیا»ی مدیران و مربیان تبدیل شود. در واقع تراکتور در سال گذشته، همان همیشگی بود؛ تیمی با تغییرات فراوان در عرصه مدیریت و مربیگری.

حالا در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا، نگرانی اصلی هواداران این تیم در سال 1400، موفقیت در این مسابقات و کسب جایگاهی آبرومند در لیگ برتر است. تراکتور از تاریخ 25 فروردین‌ماه 1400 باید در گروه B لیگ قهرمانان آسیا در کشور امارات به مصاف شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده دیدار الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق برود.

انتهای پیام/