شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#نیروهای مسلح

در عملیات «شیر آماده» در عراق روی داد؛

هلاکت ۲۷ عنصر تکفیری در طول ۲ هفته/ انهدام ۱۲۰ مرکز تجمع تکفیریها

هلاکت ۲۷ عنصر تکفیری در طول ۲ هفته/ انهدام ۱۲۰ مرکز تجمع تکفیریها

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در طول ۲ هفته عملیات نظامی علیه تکفیریها در جنوب شرق «موصل»، ۲۷ عنصر تکفیری به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز چهارشنبه به تشریح نتایج عملیات بزرگ و استراتژیک «الاسد المتأهب» (شیر آماده) که در مناطق کوهستانی «مخمور» در جنوب شرق موصل انجام شد، پرداخت.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: این عملیات در تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۱ به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد و طی آن مواضع تروریست های تکفیری در جنوب شرق موصل هدف قرار گرفت.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق یادآور شد: در جریان این عملیات که دو هفته به طول انجامید، مواضع تروریستها بمباران شد و شمار زیادی از عناصر تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی هم زخمی شدند.

یحیی رسول در ادامه تأکید کرد: جنگنده های ارتش عراق، عملیات نیروهای این کشور را تحت پوشش هوایی قرار دادند. در مجموع نیز ۳۱۲ حمله به مواضع تروریستها انجام شد که به دنبال آن ۱۲۰ مرکز تجمع تروریستها منهدم گردید.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: تاکنون هلاکت ۲۷ عنصر تکفیری در جریان عملیات شیر آماده در موصل به ثبت رسیده است. از آنجایی که اجساد تکفیریها همچنان زیر آوار قرار دارد، قطعاً شمار کشته های آنها بیشتر خواهد شد.