شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#نیروهای مسلح

هلاکت ۲۷ داعشی و انهدام ۱۲۰ مخفیگاه تروریستی در جنوب شرق موصل


هلاکت 27 داعشی و انهدام 120 مخفیگاه تروریستی در جنوب شرق موصل

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از هلاکت ده‌ها داعشی و انهدام ۱۲۰ مخفیگاه داعشی در جریان عملیات موسوم به «شیرآماده» در جنوب شرق موصل خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المیادین از کشته شدن 27 داعشی و انهدام 120 مخفیگاه تکفیری‌ها با انجام 312 حمله هوایی در جنوب شرق موصل خبر داد.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به تشریح عملیات «شیر آماده» در سلسله جبال «مخمور» در استان نینوا پرداخت و اعلام کرد: نیروهای عراقی از نهم مارس 2021 عملیات «شیر آماده» را در سلسله جبال «مخمور» در جنوب شرق شهر موصل انجام دادند و بازمانده‌های داعشی را هدف قرار دادند.

وی افزود: این عملیات با اسلوب تاکتیکی همراه بود. به طوری که تک تیراندازان در ورودی و خروجی غارها و مخفیگاه‌های در ارتفاعات کوه «مخمور» مستقر شدند به ویژه که امکان رسیدن تجهیزات نظامی به این مناطق نبود و داعشی‌ها در آن مخفی شده بودند.

رسول اعلام کرد: نیروی هوایی عراق پشتیبان نیروهای عراقی بودند و 312 حمله انجام دادند که سبب انهدام 120 مخفیگاه داعشی و هلاکت ده‌ها داعشی و فرار آنها شد.

وی افزود: داعشی‌ها با آتش تک تیراندازان روبرو شدند و راه فراری نداشتند. عملیات شیرآماده 14 روز به طول انجامید و 27 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند هر چند که اجساد بسیاری از داعشی ها زیر صخرها مانده و آمار دقیق مشخص نیست.

احداث پایگاه نظامی آمریکا در شرق موصل

یک منبع امنیتی عراق اعلام کردند که نظامیان آمریکایی در «مخمور» در شرق موصل با همکاری نیروهای پیشمرگه کُرد در حال احداث پایگاه نظامی در بالای کوه «مخمور» هستند.

انتهای پیام/