شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

ماجرای بیت کوین رایگان صحت دارد؟

زارع پور گفت: برخی اوقات در فضای مجازی عنوان" بیت کوین رایگان" دیده می‌شود. این افراد کلاهبردار ادعا می‌کنند در صورتی که ۰.۱ بیت کوین به آدرس آن‌ها ارسال کنید، ۰.۲ بیت کوین (دوبرابر) دریافت خواهید کرد.

بانک و بیمه ماجرای بیت کوین رایگان صحت دارد؟

 زارع پور،  کارشناس اقتصادی اظهار کرد: روند رشد ارزهای دیجیتال در مسیر افزایش قدم گذاشته و افراد بسیاری را به خود جذب کرده است.این فضا بشدت رقابتی و جنجالی شده و موجب سو استفاده  بسیاری از افراد شده است.

وی ادامه داد: بازار رمز ارزها  در کنار مزایای مختلف ایراداتی دارد که موجب دور شدن مردم از آن می شود. در کشور ما اقتصاد قوی وجود ندارد. بنابراین تعداد این کلاهبرداری‌ها بسیار بیشتر از بقیه کشورهاست. به طور معمول پیگیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ناشناس یا نیمه‌ناشناس بسیار سخت می شود.

زارع پور گفت: یکی از طرح های کلاهبرداری در بازار رمز ارزها  طرح‌های پانزی و هرمی است. این طرح به این صورت است که کلاهبردار به سمت افرادی می رود که از این موضوع ناآگاه هستند و حاضر هستند پول های خود را برای سرمایه گذاری پروژه های پرسود در اختیار فرد کلاهبردار قرار دهند. این پول ها در هیچ کجا سرمایه گذاری نمی شوند و فرد کلاهبردار پس از جمع کردن پول های کلان از کشور خارج می شود.

این کارشناس تصریح کرد: در بعضی از مواقع فرد پول را مستقیم به حساب خود در صرافی های نامطمئن و کلاهبردار  واریز می کند. این صرافی ها برای جذاب کردن کار خود،  هیچ هزینه‌ای به‌عنوان کارمزد تراکنش و معاملات  از مردم نمی گیرند. از آن طرف از کارمزد برای فهرست‌کردن هر توکن در پلتفرم خود پول می گیرند.  بنابراین این توکن ها در این صرافی‌ها مسدود می شود و مردم نمی توانند با آن ها خرید و فروش کنند.

این کارشناس تصریح کرد: برخی اوقات در فضای مجازی عنوان" بیت کوین رایگان"  دیده می شود.این افراد کلاهبردار ادعا می کنند در صورتی که  ۰.۱ بیت کوین به آدرس آنها ارسال کنید، ۰.۲ بیت کوین (دوبرابر) دریافت خواهید کرد. سالانه میلیون ها نفر به همین صورت گول خورده اند. همچنین  برای جلب اعتماد بیشتر، چند حساب جعلی هم به تبلیغ زیر این پست ها پرداخته و ادعا می کنند که ارز دیجیتال دریافت کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان