به گزارش روسیا الیوم، مشاور نخست وزیر عراق جزئیات نشست سه جانبه سران مصر، اردن و عراق که قرار است در بغداد در اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، اعلام کرد. همچنین احتمال پیوستن لبنان به این مذاکرات مطرح است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق سه شنبه با اشاره به اجلاس عراق-مصر-اردن در بغداد گفت که کشورش شاهد تحرک گسترده دیپلماتیک است.

وی در جلسه کابینه افزود: عراق در حال تبدیل شدن به یک مرکز مهم دیپلماتیک برای رهبران جهان است تا بتواند نقش اصلی خود را ایفا و منافع کشور و مردم  را تأمین کند.ما سخت تلاش می کنیم تا عراق نقش مهمی در آرامش منطقه داشته باشد.

یک منبع دولت عراق روز دوشنبه به اسپوتنیک گفت که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و عبدالله دوم پادشاه اردن در پایان ماه جاری به بغداد پایتخت عراق سفر می کنند تا اجلاسی سه جانبه با نخست وزیر عراق برگزار کنند.

این منبع گفت که در این اجلاس در مورد پرونده های سیاسی ، اقتصادی و امنیتی بحث و گفتگو خواهد شد.

همزمان حسین علاوی، مشاور مصطفی الکاظمی اعلام کرد که در این نشست سران، پروژه "مشرق جدید" مطرح خواهد شد که این پروژه‌ای با ابعاد اقتصادی مهم برای عراق و کشورهای منطقه است و چه بسا کشورهای جدیدی نیز به آن ملحق شوند.

علاوی خاطرنشان کرد: لبنان ممکن است در آینده‌ به این نشست سران محلق شود و یمن و سوریه نیز بعد از بازگشت ثبات به این کشورها، ممکن است به این نشست سران بپیوندند.

مشاور نخست وزیر عراق تصریح کرد: دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روش مدیریت سیاست خارجه کشور را تغییر داد و این امر تاثیر مثبتی را در روابط بین المللی‌مان و تحقق توازنی بیشتر بر جای می‌گذارد.